Gå til innhold

RingerikeEnduro 2023


Anbefalte innlegg

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har meldt meg på, men har aldri syklet Ringerike Enduro før. Har jeg skjønt det rett at dette er ett litt snilt enduroritt? Hvor de heftigste dekkene og helhjelmen kan bli hjemme?

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmeldt og gleder meg! Jeg ble sjuk til Drammenduro og var sykt skuffa over å ikke få sykla, så dette blir en velkommen retur!

Olechr skrev (11 timer siden):

Jeg har meldt meg på, men har aldri syklet Ringerike Enduro før. Har jeg skjønt det rett at dette er ett litt snilt enduroritt? Hvor de heftigste dekkene og helhjelmen kan bli hjemme?

Ja, dette er snilt sammenlignet med mye annet, uten at jeg er noen autoritet på enduro-disiplinen. Det er barnålsstier med noen svaberg og noe mykt inn i mellom, stort sett raskt og ganske fast underlag. Du får mye igjen for å være god til å få med deg farta inn i litt mer tekniske og rufsete partier, samt pumpe mest mulig fart på flater der man har lett for å sette seg ned på setet og la tyngdekraften gjøre jobben. Jeg sykla det i fjor med vanlig stihjelm og tror nok jeg klarer meg med den i år også, med mindre det blir veldig kjølig.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (På 22.7.2023 den 9.07):

Jeg har meldt meg på, men har aldri syklet Ringerike Enduro før. Har jeg skjønt det rett at dette er ett litt snilt enduroritt? Hvor de heftigste dekkene og helhjelmen kan bli hjemme?

Det er snilt ritt. Ingen dropp, hopp eller bygde doseringer. Det er heller ikke de store steinrøysene.
så jevnt over Snille etapper med går til tider rasket. Det er veldig sosiale transport etapper. 

innom depoet/parkeringsplassen i mellom hver etappe så det er mulighet for å fylt med vann og mat.

Selv føler jeg mere trygg med en helhjelm, så jeg hadde tatt den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andersar skrev (På 22.7.2023 den 20.30):

Påmeldt og gleder meg! Jeg ble sjuk til Drammenduro og var sykt skuffa over å ikke få sykla, så dette blir en velkommen retur!

Kult,

Det er også bestilt inn lapskaus som alle deltagere får nyte etter en hel dag på sykkelen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...