Gå til innhold

Ny hjelm


Thomassen82

Anbefalte innlegg

Etter en solid trynings har behovet for hjelm meldt seg. Har i grunn vært fornøyd med min Bell Stratus da den passer bra, men er jo alltid spennende å prøve noe nytt. Bestilte Giro Cielo, men det var for stor soppfaktor, Oakley Aro sitter å fint på hodet mitt, men litt samme greia der. Var tidligere veldig fornøyd med forrige modell av Kask Mojito. Noen som har noen gode erfaringer å dele her? Mips eller lignende system er ett absolutt must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake erstattet jeg min utslitte Sweet Prot Falconer II med en Giro Eclipse Spherical nå nettopp. Ser absolutt soppfaktoren til Giro, men da hjelmen er veldig lett og behagelig samt det viktigste; A E R O:

Procen er uaktuelt, Evade III og Scott Cadence liker jeg ikke utseendet på og Van Rysel får jeg ikke tak i. Da ble det Eclipse. Solid minus at den ikke er helhvit men det er bare å posisjonere hodet riktig når man tar selfie så ser ingen det. Kunne kjøpt den nye versjonen av Falconer (2vi) men ble såpass irritert på Sweet over grunnen til at jeg ikke vil bruke den gamle lenger at det utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært på hjelmjakt selv og lagde tråd her for en tid tilbake, la nettopp inn en oppdatering der.

Hvis bell passer så har jeg på følelsen at en lazer, poc eller specialized muligens kan funke.

Måløy sport har kask mojito matt svart om du uansett vil teste den. Jeg var nær og bestille en slik for å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosandholm skrev (9 timer siden):

Kunne kjøpt den nye versjonen av Falconer (2vi) men ble såpass irritert på Sweet over grunnen til at jeg ikke vil bruke den gamle lenger at det utgår.

Jeg farter rundt med bl.a. Falconer 2vi og lurer på hva jeg kan forvente av irritasjonsmomenter. Er det noe spesielt jeg bør passe på for at den ikke skal slites ut eller på annen måte miste troen på Sweet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fivestage skrev (9 timer siden):

Jeg farter rundt med bl.a. Falconer 2vi og lurer på hva jeg kan forvente av irritasjonsmomenter. Er det noe spesielt jeg bør passe på for at den ikke skal slites ut eller på annen måte miste troen på Sweet?

Skal ikke garantere noen ting, men nei, det tror jeg ikke. Mitt problem var at putene inni som fulgte med ble utsvetta/utslitt på 2 sesonger og Sweet kunne ikke skaffe nye i tilsvarende tjukkelse. Jeg var allerede i nedre del av størrelsesskalaen på hjelmen, og det å gå fra 7mm puter til 5mm puter gjorde at den passet akkurat dårlig nok. Måtte stramme såpass for å få hjelmen til å sitte at jeg fikk mild hodepine og ble sår i panna. I tillegg er 5mm putene jeg fikk tak i veldig dårlige på svettehåndtering så jeg får alt i fjeset.

Sweet sendte meg ny strammemekanisme da den røk, så de er nok i utgangspunktet flinke på service.

Alt i alt fornøyd med hjelmen og har hatt den siden 2020, men at Sweet ikke selger nye puter tilsvarende de som følger med hjelmen gjør at jeg ikke kan bruke den. Skal bruke den som vinterhjelm da den passer fint med lue under 🙂

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...