Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den ser ok ut, ganske vanlig. Siden Speiderforbundet har vært med designet den, så passer den vel til mye. Tung, selv om jeg ikke ble helt klok på vekten de oppgir. Det gir en fin pakke for summen, og en slipper å finne ut av ting selv.

XXL har en billig pakke, men jeg ser ikke opphenget i den pakken. Hvis det er tau er det litt knot. Mye lettere med en eller annen form for strammebånd eller det båndet NSF har i sin pakke.

Myggnetting er nesten et must. Jeg liker fastmontert, andre liker eksterne. Enkelte myggnett er ikke tette nok for knott, noe jeg opplevde på min første AliExpress hengekøye.

Soveposen vil bli komprimert i "kokongen", så det vil kunne bli kjølig hvis det ikke er varmt om natta. Om sommeren går det kanskje greit. Her kommer det klart ann på type sove pose, syntetisk er litt bedre enn dun når den komprimeres. Mange irriterer seg over å fryse i hengekøyer og sover dårlig i hengekøyer av den grunn. Har en sovet litt i hengekøye er underquilt ofte noe en ender opp med. Her får en litt forskjellig, men min fra AliExpress har fungert ganske knall. Negative er bare at det er som en liten sovepose i volum. Enda en ting å ta med. En kan også bare ha liggeunderlaget løst i hengekøyen, men det kan bli litt knot siden hengekøyen er glatt og man ligger ikke helt stille. Hengekøymerket Amazonas har en lomme en kan legge et liggeunderlag i, f.eks. denne. Deres hengekøyer er også lettere, og en får lett oppheng. Såfremt det ikke er noe supert tilbud så vil jeg anta prisen blir høyere enn den du linker til, om skal ha tarp osv.

Hvis en virkelig vil sove godt i hengekøye så kjøper man Amok Hengekøye (eller en av de andre flate hengekøyene). Jeg har en Draumr 5.0 og Winterlight liggeunderlag. Sover bedre i den enn jeg har gjort i noen som helst annen hengekøye, og langt bedre enn i telt. Man ligger flat og ikke i den klassiske bananformen som en fort ender opp i de klassiske hengekøyene. Dog, barn er myke, så de vil kanskje ikke kjenne like mye på vondter i rygg osv. som voksne mennesker i 30-40årene.

Min hengekøyreise er billig AliExpress køye->Amazonas Adventure Moskito Hammock ThermoAmazonas Adventure Rope + DD Superlight Tarp ->Amok Draumr 5.0 + WinterLight+ Ultralight tarp.

Det er jo en dyr reise, så greit å vekte litt hvor mye utstyret vil bli brukt. Samt vekten. Det er ikke noe gøy å dra på tur om sekken er supertung. Marsjtrening med tung sekk kan man starte med i militæret.

 

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Sjekk ut ENO sine hengekøyer. Du får de sterkt rabattert om dagen, spesielt hos Milrab men også Wildforss. De er vel originalen på konseptet og er enkle å henge opp selv for barn. 219 for en enkel eller 279 for dobbel er hinsides billig da de er av god kvalitet og varer i mange år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakachka skrev (4 timer siden):

Tips: Sjekk ut ENO sine hengekøyer. Du får de sterkt rabattert om dagen, spesielt hos Milrab men også Wildforss. De er vel originalen på konseptet og er enkle å henge opp selv for barn. 219 for en enkel eller 279 for dobbel er hinsides billig da de er av god kvalitet og varer i mange år.

Så litt på de nå, ser ikke ut tim at noen av de har integrert myggnetting. Tenker jeg må ha det til junior for enkelt oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...