Gå til innhold

God artikkel om organisert sykkeltyveri i USA


Ndreas

Anbefalte innlegg

Frisk artikkel, men ikke overaskende.
Samme skjer nok i land "rundt oss" dessverre med sykler herfra og derfra.
Men det blir så stort, men så lite, at det nok er umulig å avsløre.

  • Like 2

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God men trist artikkel 🥲

Sykkelen min er registrert på Bike Index (er deres?) Gratis og internasjonalt register 😀

Etter å ha lest artikkelen fikk jeg lyst til å ordne noe sykkelsporing.. Men det koster vel litt..? 🤔

Eneste måten for å få bukt med sykkeltyveri som problem mener jeg er at registrering + sporing må bli veldig vanlig, sånn at det blir lite fristende å stjele sykler generelt.

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (4 minutter siden):

God men trist artikkel 🥲

Sykkelen min er registrert på Bike Index (er deres?) Gratis og internasjonalt register 😀

Etter å ha lest artikkelen fikk jeg lyst til å ordne noe sykkelsporing.. Men det koster vel litt..? 🤔

Eneste måten for å få bukt med sykkeltyveri som problem mener jeg er at registrering + sporing må bli veldig vanlig, sånn at det blir lite fristende å stjele sykler generelt.

Lavterskel sporing er typ airtags, mer styr og kost er noe som inkluderer aktiv sporing og GPS; ala Bikefinder.

Stisykkel får installert Bikefinder når vi drar på ferie. Skal også dytte inn en Airtag.
Flytter den fra jobbsykkelen for ferien.

Ja, du starta jo denne tråden 😄 

 

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enkel sporing med Tile. Lurer på å supplere med AirTag og Bikefinder, men gnieren i meg er usikker på om det er verdt det 🙂

  • Like 1

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (21 minutter siden):

Har enkel sporing med Tile. Lurer på å supplere med AirTag og Bikefinder, men gnieren i meg er usikker på om det er verdt det 🙂

Kjøpte Bikefinder til jobbsykkel på 50% kampanje, kjører uten forsikring (den jeg har via Fagforening er bedre). Nå har jeg den, så da er det greit. Har ikke brukt Airtags ennå, men skal kjøpe en firpakk, også til bruk ved flyvninger(etter en rimelig kjip opplevelse over dammen og tilbake igjen en ferie).

  • Like 1

Jørgen

RazeFaze @ Terrengsykkelforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...