Ndreas Posted June 13, 2024 Posted June 13, 2024 Litt urelatert re: sykkelmarkedet under covid: Sitat retail bike sales grew 65 percent in 2020, according to the NPD Group, which tracks such things. Sales of ebikes—bikes with electric motors—jumped 145 percent, the marketing consulting group found. https://www.wired.com/story/silicon-valleys-fanciest-stolen-bikes-trafficked-mastermind-jalisco-mexico/ 1 1 Quote
Jørgen S. Posted June 13, 2024 Posted June 13, 2024 Frisk artikkel, men ikke overaskende. Samme skjer nok i land "rundt oss" dessverre med sykler herfra og derfra. Men det blir så stort, men så lite, at det nok er umulig å avsløre. 2 Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet
York Posted June 13, 2024 Posted June 13, 2024 God men trist artikkel 🥲 Sykkelen min er registrert på Bike Index (er deres?) Gratis og internasjonalt register 😀 Etter å ha lest artikkelen fikk jeg lyst til å ordne noe sykkelsporing.. Men det koster vel litt..? 🤔 Eneste måten for å få bukt med sykkeltyveri som problem mener jeg er at registrering + sporing må bli veldig vanlig, sånn at det blir lite fristende å stjele sykler generelt. Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Jørgen S. Posted June 13, 2024 Posted June 13, 2024 York skrev (4 minutter siden): God men trist artikkel 🥲 Sykkelen min er registrert på Bike Index (er deres?) Gratis og internasjonalt register 😀 Etter å ha lest artikkelen fikk jeg lyst til å ordne noe sykkelsporing.. Men det koster vel litt..? 🤔 Eneste måten for å få bukt med sykkeltyveri som problem mener jeg er at registrering + sporing må bli veldig vanlig, sånn at det blir lite fristende å stjele sykler generelt. Lavterskel sporing er typ airtags, mer styr og kost er noe som inkluderer aktiv sporing og GPS; ala Bikefinder. Stisykkel får installert Bikefinder når vi drar på ferie. Skal også dytte inn en Airtag. Flytter den fra jobbsykkelen for ferien. Ja, du starta jo denne tråden 😄 1 Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet
York Posted June 13, 2024 Posted June 13, 2024 Har enkel sporing med Tile. Lurer på å supplere med AirTag og Bikefinder, men gnieren i meg er usikker på om det er verdt det 🙂 1 Quote - Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene
Jørgen S. Posted June 13, 2024 Posted June 13, 2024 York skrev (21 minutter siden): Har enkel sporing med Tile. Lurer på å supplere med AirTag og Bikefinder, men gnieren i meg er usikker på om det er verdt det 🙂 Kjøpte Bikefinder til jobbsykkel på 50% kampanje, kjører uten forsikring (den jeg har via Fagforening er bedre). Nå har jeg den, så da er det greit. Har ikke brukt Airtags ennå, men skal kjøpe en firpakk, også til bruk ved flyvninger(etter en rimelig kjip opplevelse over dammen og tilbake igjen en ferie). 1 Quote Jørgen RazeFaze @ Terrengsykkelforumet
Recommended Posts