Gå til innhold

Saris H3 - rullebomkjøp? Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei! Litt usikker på om dette er riktig underforum***, men la gå. Håpet til slutt er i alle fall å få trent.

Kjøpte en brukt Saris H3, da det var den eneste direktemonterte rulla jeg fant på Finn som ikke går for nærmest nypris... Men tenkte ikke før etterpå over hvorfor.

Får ikke "thru axlen" gjennom bak, og etter kjapp googling virker det som jeg må ha en adapter, og videre at det ikke er noen i Norge som distributerer denne rulla? Noen med erfaring og som vet om en slik adapter er mulig å få tak i Norge? 

(Eller kanskje den rett og slett ikke passer sykkelen min, og at en adapter ikke vil hjelpe?)

 

***Mente å legge det i treningstråden men ser ut som jeg har surret?

Endret av hardrock
feil underforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg kunne bare skru av noen deler og da gikk den gjennom. Forhåpentligvis er det riktig å gjøre slik... Litt usikker på om jeg egentlig burde sette inn noe annet?

Er det mulig å få sletta posten på noe vis? Ellers så kan det lå stå i tilfelle noen andre lurer på det samme senere 😅

Endret av hardrock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (8 timer siden):

@hardrock Flyttet til treningsforumet, greit å la tråden leve hvis noen har samme spørsmål en gang 🙂

Takk:)

___

Er fortsatt ikke helt klok på dette, så om noen vet, gjerne rop ut! Lurer litt på om jeg kanskje må bytte kassetten som står på rulla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (21 minutter siden):

Sykkelkomponenter selger thru axle adapter til Saris. Er det en slik du trenger kanskje? Hvis du har bilder av problemet kan det også være lettere for andre å foreslå mulige løsninger.

Kan se ut som det er det jeg trenger! Skal kontakte de og spørre for sikkerhets skyld.

 

De greiene jeg tok ut klarer ikke rulla seg uten i alle fall, for da kan jeg bare ta kassetten rett av:

Bilde 1: Delen jeg tok av på ene siden, tok av tilsvarende på andre side. Disse kommer ikke pinnen til bakhjulet mitt seg gjennom.

Bilde 2: Uten de små delene kommer bakpinnen seg inn greit

363368160_252641990870150_5743079194974804153_n.jpg

363086167_832417971739564_6786856263965480848_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en H2. Der fulgte det med løsning både for QR og thru axle. Hvis ikke må du som sagt over bare kjøpe en adapter separat. Begge løsninger har fungert helt utmerket for meg. Eneste negative med H2 (og H3?) er at for thru axle må du antakelig bruke en aksel uten "håndtak" for på enden for å skru den inn. Det er det ikke plass til med designen på rulla. Du må skru den inn med unbrako eller tilsvarende løsning og selv da kan det være litt trangt. H2 treneren er eller helt utmerket, og H3 skal være en mer støysvak. 

Endret av altitude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det er disse jeg trenger: https://saris.com/products/hammer-axle-end-caps

Siden sender såklart ikke til Norge, men der hvor rulla var kjøpt tidligere har de på lager så det løser seg! 

altitude skrev (10 timer siden):

Har en H2. Der fulgte det med løsning både for QR og thru axle. Hvis ikke må du som sagt over bare kjøpe en adapter separat. Begge løsninger har fungert helt utmerket for meg. Eneste negative med H2 (og H3?) er at for thru axle må du antakelig bruke en aksel uten "håndtak" for på enden for å skru den inn. Det er det ikke plass til med designen på rulla. Du må skru den inn med unbrako eller tilsvarende løsning og selv da kan det være litt trangt. H2 treneren er eller helt utmerket, og H3 skal være en mer støysvak. 

Trooor jeg skjønner hva du mener med uten "håndtak". Da må jeg kjøpe meg en ny thru axle også? (som er pinnen til bakhjulet? Ikke den beste på sykkelkomponenter men det kommer seg 😅😅)

Så bra å høre at de ellers er utmerkete! Gleder meg til å ta fatt på rulletreninga når den tid kommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...