Gå til innhold

Test av React rev (onyx/black)


Ace

Anbefalte innlegg

Disse brillene har både solcelle og sensor, som gjør at de skifter hvor mørke de er svært raskt. Det finnes flere positive reviews på Youtube, men jeg er nok noe skuffet. Satt opp mot mine fotokromiske briller fra Oakley, så er det lyseste på disse brillene alt for mørke, noe som er svært skuffende. Oakley sine er nesten helt blanke, og de fungerer i nesten helt mørke. På vinteren blir nok React fort for mørkt (dvs. generelt fordi det er mørkt/mørkere mye av døgnet. Midt på dagen kan de fungere), og disse kan man ikke sykle med døgnet rundt, slik man kan med de fotokromiske. I mørkere lys vil briller fortsatt beskytte mot insekter og værsituasjoner. Det betyr at jeg må ha med meg et par ekstra briller. Jeg er også skeptisk til hvor sensoren sitter. Den burde vært nederst på brillen, ikke øverst. Jeg ser ikke at den må være sammen med solcellen. Med hjelm med skjerm så blir det ikke bra nok, og ser man ned blir brillene mørke(re). Det hadde ikke skjedd om sensoren var plassert bedre. I utgangspunktet skulle disse være ideelle for stisykling, men de er i utgangspunktet for mørke, som tidligere nevnt, og fungerer dårlig i skyggeområder tidlig og sent på dagen. Har man hjelm uten skjerm og det er sterk sol og man sykler inn og ut av skyggeområder så fungerer disse perfekt, men det begrenser bruken til disse brillene. For min del vil disse bli mer brukt til fotturbruk, og jeg fortsetter å bruke mine oakley fotokromiske til sykling. Dessverre. Fungerer nok bra for landeveissykling.
1500.042-react_rev_onyx_black_right-scaled.webp.2bcf221a3d2aaf0d6de3f6fcccde4259.webp

  • Like 4
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått brukt dem på flere turer nå, og er mye mer positivt innstilt. De er svært gode, og jeg vil også påstå at de fungerer godt i bil, noe photokromiske ikke gjør. Jeg har nok blitt litt lurt av at de endrer mørkhet så raskt at man egentlig ikke registerer den "positive effekten", hvor rart enn det høres ut. Jeg endrer kritikken til at de ikke blir lyse nok når det nærmer seg nattemørket, men jeg kommer tilbake til akkurat det når høstmørket kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skulle ikke forundre meg om de leste sykkel.org:

https://www.tek.no/korttest/i/W0v87j/react-rev-solbriller?utm_source=vgfront-personalized&utm_content=hovedlopet_row17_pos2&utm_term=niche_personalized_front-test-standard_bandit-2-proteus4

Jeg har brukt dem enda mer nå, og jeg er mer og mer overbevist. De fungerer godt i bil, blant annet i tuneller. Jeg gidder ofte ikke ta dem av i butikken, fordi de justerer seg godt. Artikkelen sier at på det mørkeste er det for mørkt. Dette er jeg uenig i. De sitter jævlig godt på nesa mi, og jeg liker svært god at det ikke er brukt Oaklay-gummi der, men mer et fastere materiale, som sannsynligvis ikke går i oppløsning på samme måten. 

NB. Jeg har byttet de en gang pga de startet å flimre. Det var sannsynligvis har det trukket inn væske, det var en mulig feilproduksjon. Det nye paret har fungert upåklagelig. Det går forøvrig an å justere vinkelen på brillestengrene, slik at det kommer en aning vekk fra pannen. Dette fungerer godt. 

De nevner heller ikke at du kan kollapse brilleetuiet, noe som er praktisk. Blir på størrelsen som en liten mobiltelf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...