Gå til innhold

Bagasjebrett eller kurv foran til pendling?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å putte sekk/bag i kurv eller bagasjebrett foran på sykkelen? Lurer på om det kunne vært et greit alternativ til pendling for å slippe sekk på ryggen. 🙂

Bilde for oppmerksomhet:

Small and Lightweight Front Racks for Bikepacking - BIKEPACKING.com

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Zéfal Classic Front Basket var jo litt snasen, men spørs hvor stabilt det er på en racer? 😆 (Stilpolitiet kan gå videre, ingenting å se her 😁 )

 

Classic Front Basket

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelene med den ene over den andre?

 Er det på grunn av bedre kapasitet at du tenker å ha begge deler? Føler du at veskene er i veien når du går av og på sykkelen? Synes jeg ser flere med vesker enn kurv..

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steffone skrev (7 minutter siden):

Jeg har brukt Specialized Pizza Rack, som fungerer fint til både bagasje på brettet, og vesker på sida. Virker som ganske god kvalitet, og er helt lydløs. Samt, øker nerdefaktoren betydelig.

Pizza Rack ser ut som en fantastisk løsning. Jeg har brukt et liknende men noe enklere brett i mange år på longtail-sykkelen, der jeg har stripset fast en lett Wald-kurv oppå brettet som gjør det enkelt å slenge oppi en bag eller en liten sekk og holde den på plass med en stropp. Skrev litt om mine erfaringer med denne komboen her: https://cargobikemag.com/det-baerbare-bagasjerommet/

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

York skrev (14 timer siden):

Hva er fordelene med den ene over den andre?

 Er det på grunn av bedre kapasitet at du tenker å ha begge deler? Føler du at veskene er i veien når du går av og på sykkelen? Synes jeg ser flere med vesker enn kurv..

Sidevesker er vanntette, du trenger ikke gjøre noe spesielt for å sikre lasten og det er hurtigkobling for å ta av og på. Definitiv ikke i veien når jeg går av og på sykkel. 
 

rack foran har en funksjon for meg for litt større pakker samt ting som skal være lett å nå. Tror ikke jeg vil ha kurv, fruen har det og er fornøyd - da er det håndveska som ligger der. Kurv kommer også lettere i konflikt med lys på en del sykler 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...