Gå til innhold

Pirelli P ZERO Race TLR SL


Anbefalte innlegg

Tre punkteringer på tre måneder. Alle på bakhjul, ingen lot seg tette. Hjul vasket og rengjort mellom hver punktering, to typer guffe brukt. Inserts satt i etter siste punktering og det var grunnen til at jeg kom meg hjem i dag.

Dårlig og dyrt. Tilbake til GP 5000.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Jøsses. Kjøpte et sett i fjor da det var klink umulig å oppdrive GP5000s TR, og ingen problem med punkteringer. Stolte derimot ikke like mye på dekket i utforkjøringer, og opplevde ikke at grepet var helt på høyde. Fullt mulig at paranoiaen slo inn, men stoler mer på GPene kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha vært uheldig, men det er mange uhell på kort tid med tanke på at jeg kun har hatt én punktering med GP 5000 og den var selvforskyldt.

Jeg gikk for Pirelli nå sist fordi det er poppis i Danmark og det var lettest tilgjengelig den søndagen jeg trengte dem. Mange der er storfan av akkurat denne modellen så jeg vet jo at de kan funke. De har bare ikke funket for meg så langt.

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forståelse er at siste/dyreste generasjon av topp RR tubeless dekk som GP 5000 TR S og S-Works Turbo RapidAir har ofret det 3. laget /ekstra punkteringsbeskyttelse i midten til fordel for 2-lags og 1-2 watt forbedret rullemotstand.  F.eks. GP 5000 TL hadde et ekstra lag punkteringsbeskyttelse i midten (Vectran Breaker), og S-Works Turbo T2/T5 non-RapidAir har 3 lag "vanlig dekk".

Kjøpte sistnevnte i vår fordi GP 5000 TL ikke lenger var å oppdrive, styrer unna dekkene som har kompromisset for mye på punkteringsbeskyttelse. S-Works Turbo T2/T5 kunne imidlertid vært litt mer "confidence-inspiring" på vått underlag, så vil egentlig ikke anbefale det.

Smalt som et helvete ned i et pothole i bakkene ned fra Filefjell under JR uten at noe skjedde, så det var i hvert fall en godkjent lakmustest 🙂 Hadde vært skummelt å punktere midt i et felt i nattemørket i 60 km/t.

Endret av Gruskverner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...