baroudeur Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 Tre punkteringer på tre måneder. Alle på bakhjul, ingen lot seg tette. Hjul vasket og rengjort mellom hver punktering, to typer guffe brukt. Inserts satt i etter siste punktering og det var grunnen til at jeg kom meg hjem i dag. Dårlig og dyrt. Tilbake til GP 5000. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoyE Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 Jøsses. Kjøpte et sett i fjor da det var klink umulig å oppdrive GP5000s TR, og ingen problem med punkteringer. Stolte derimot ikke like mye på dekket i utforkjøringer, og opplevde ikke at grepet var helt på høyde. Fullt mulig at paranoiaen slo inn, men stoler mer på GPene kjenner jeg. Quote . Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 31, 2023 Author Share Posted July 31, 2023 Jeg kan ha vært uheldig, men det er mange uhell på kort tid med tanke på at jeg kun har hatt én punktering med GP 5000 og den var selvforskyldt. Jeg gikk for Pirelli nå sist fordi det er poppis i Danmark og det var lettest tilgjengelig den søndagen jeg trengte dem. Mange der er storfan av akkurat denne modellen så jeg vet jo at de kan funke. De har bare ikke funket for meg så langt. Quote Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 (edited) Min forståelse er at siste/dyreste generasjon av topp RR tubeless dekk som GP 5000 TR S og S-Works Turbo RapidAir har ofret det 3. laget /ekstra punkteringsbeskyttelse i midten til fordel for 2-lags og 1-2 watt forbedret rullemotstand. F.eks. GP 5000 TL hadde et ekstra lag punkteringsbeskyttelse i midten (Vectran Breaker), og S-Works Turbo T2/T5 non-RapidAir har 3 lag "vanlig dekk". Kjøpte sistnevnte i vår fordi GP 5000 TL ikke lenger var å oppdrive, styrer unna dekkene som har kompromisset for mye på punkteringsbeskyttelse. S-Works Turbo T2/T5 kunne imidlertid vært litt mer "confidence-inspiring" på vått underlag, så vil egentlig ikke anbefale det. Smalt som et helvete ned i et pothole i bakkene ned fra Filefjell under JR uten at noe skjedde, så det var i hvert fall en godkjent lakmustest 🙂 Hadde vært skummelt å punktere midt i et felt i nattemørket i 60 km/t. Edited July 31, 2023 by Gruskverner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.