Gå til innhold

Stomperudrittet 2023


eOpseth

Anbefalte innlegg

Hvordan har terrenget tålt været siste dager ? Blir jo tørrere i neste uke men med alle oversvømmelser omkring så er det kanskje noen partier her også som er ødelagt ? eller er det leire-bekk-jorde partiet som er tatt bort det eneste potensielle belastet parti ? Har kjørt med 34-50 som letteste alle årene jeg har hatt nåværende sykkel (siden 17, syklet ikke i fjor). Tar en vurdering til uken, må avklare noe mht hva jeg får til også. Motivert for rittet og planen er å sykle. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest utsatte området er vel det som nå er borte, nede i den dalen over en bekk. Der var det vel strengt tatt aldri tørt uansett. 

Uten å ha vært rundt vil jeg tro det har gått bra hva ødeleggelse angår, vått er det nok og noen stier blir vel sikkert litt sleipe der det er leirete. Men inne i skogen vil jeg tro det gått fint, og at en tørr uke bidrar mye i positiv retning.

Gjennomkjøring i dag, men litt medvind kanskje jeg rekke å slenge meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben skrev (29 minutter siden):

Hvordan dekk vil dere anbefale, jeg kan velge mellom "godt brukte" grusdekk og relativt nye grus/stidekk (conti x-king) ?

Da ville jeg valgt de relativt nye👍🏻. Mest sti her, så bedre enn slitte grusdekk. Selv blir det trolig aspen 2.4, hvis ikke rapporter tilsier mye gjørme, da kan det være at jeg kjører med fast track T7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otoen skrev (På 13.8.2023 den 17.59):

Da ville jeg valgt de relativt nye👍🏻. Mest sti her, så bedre enn slitte grusdekk. Selv blir det trolig aspen 2.4, hvis ikke rapporter tilsier mye gjørme, da kan det være at jeg kjører med fast track T7. 

Jeg syklet igjnnom løypa med Fast Track T7 på lørdag og det var helt topp. Nå har det regnet litt igjen, men det tørker fort opp med sol og opphold fra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare noen dager igjen til rittet og det jobbes i løypa for at den skal bli helt strøken til lørdag. Nå får vi også god hjelp av været fra tordag. Det har blitt lagt ut klopper over noen våte partier, men resten av løypa tørker fort opp når det blir opphold og sol 🙂

Så nå håper vi dere melder dere på. Så sees vi på lørdag.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkket gjennom løypa i går ettermiddag. Ganske så vått og tungt etter regnet natten før, men det vil nok tørke opp mye i dag og i morgen. Den nye løypa er nesten helt fri for vei men likevel ikke vanskeligere å komme igjennom enn at rittet er for alle - dette bli knall 🙂

Scott Spark - Scott Lumen - BMC Kaius - Gavia Fat Tony  - Wahoo KickrBike Shift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent vært såpass avskrudd og usikker på om det er vits å delta. Dette mye pga litt blanda form etter OV. Litt snørr og sår hals mye av perioden etter, og lite trening er nok hovedgrunnen. Spesielt mangelen på økter som gir følelsen av at ting er på plass. Hatt en god vo2 Max økt etter OV, som var positiv, det et eneste økta som har vært knall på to uker. Fortsatt er det noe gruff i halsen, men jeg tar turen ned for rittet. Må prøve å skru om hodet og tenke trøkk!!! Tross alt et veldig morsomt ritt på drøye timen. Blir å klemme til for så å se hva som skjer. Kan hende jeg har superoverskudd og ting fungerer topp. Håper det👍🏻🙂. Men, kan og hende at jeg etter kort tid kjenner at det er noe galt her, så her må tempoet ned med mål om å ha det gøy på sti og så komme seg i mål. Uansett, deltakelse blir det. Positivt med ritt som dette, mye sti og god pris til til tross for påmelding kvelden før👍🏻. Skru seg på nå, trøkk trøkk🤔😂🤷🏼‍♂️🐌😬.

 

lykke til folkens! Håper vi slipper regn og at vi får en knall økt i skauen👍🏻💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Ble gjørmefest så det holdt jo🤦🏼‍♂️. Er jo egentlig moro, spes på korte ritt. Valgte selvsagt totalt feil dekk med tanke på forholdene, aspen🤷🏼‍♂️. Tok av T7 for tre dager siden🤦🏼‍♂️🤣. Men, formen var heldigvis brukbar den, så ender med mitt beste resultat her nede sammenlignet med 2020 og 21. merker her som på OV at jeg blir for svak og tung når det blir såpass tungt, men holder den farten jeg klarer og sklir samtidig rundt så godt jeg kan. Kjører svært kontrollert nedover i terrenget, da jeg er blitt noe reservert/redd etter skulderbruddet i fjor. Ut over dette tråkker jeg titt og ofte på/over terskel og føler hele veien at jeg har greit kontroll i forhold til å unngå noen smell. Med andre ord er det dette nivået jeg holder under slike forhold. Ingen problemer hverken med kramper, trynings eller sykkel. Ender med en 5.plass i klassa, på tida 1.27. Fornøyd med det da jeg fryktet en tung dag. Var jo moro i dag, med vilt sleipe forhold. Og jaggu digg temp med sol og greier. Topp!! Og kudos til arrangøren for at de har en fin pris helt frem til start. Slik burde flere gjort det👍🏻

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at løypa er fin når den er tørr, nå ble det i overkant vått, glatt og gjørmete. Når jeg først kom fram til de virkelig fine partiene var kroppen ferdig.
WTB Ranger var ikke vinner dekk på Offroad Valdres og ikke her heller.

Fint arrangement, anbefales for 2024

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var like bra som i fjor. Topp med servering og sosial plass etter rittet. God stemning! Løypa er vel aldri helt tørr, eller? I fjor var det jo strøkent vær i forkant, men morgendugget gjorde at gresset og leira var glatt, men i skogspartiene var det jo knusk. Løypa var hakket hvassere enn i fjor, med svært lite grus. Kommer tilbake neste år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte forresten Aspen 2.4 bak, og gamle Forekaster i 2.35 foran. 20/18.5 PSI på 70kg. Turte ikke noe lavere bak, (selv om det sannsynligvis hadde vært enda bedre) da jeg tok ut innlegg før Offroad Finnmark. Funka knallbra. Glad jeg bytta fra Ikon foran i morges.

Endret av gazelle.bein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...