Gå til innhold

Grenserittet 2023


AkselE

Anbefalte innlegg

Tråd for alt relatert til GR 2023

Tenker å sykle GR for første gang. Tipper at jeg kan sykle det rundt 3 blank, men har en sykkelutfordring:  Har konvertert en eldre hard tail 3x10 til 1x 10 med 38t foran og 36t bak som lettest. Mistenker at dette blir for tungt for GR - innspill? 

Aksel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 38T foran og 39T bak som lettest, det går akkurat opp det bratteste ved Berby. Så det er nok kun her du muligens vil "slite" litt. 

Med mål om 3 blank er godt nok trent til å klare denbakken uansett.

Resten av traseen går fint med oppsettet ditt. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traseen passer for gravelsykkel, men det er ikke gitt at du sykler raskere på gravelsykkel enn terrengsykkel. Enkelte partier vil være mer krevende fysisk og teknisk med gravelsykkel. Mitt inntrykk er at de som velger gravelsykkel gjør det for å få en ekstra utfordring. Hovedmengden av turklassen bruker vel hardtail (meg selv inkludert), men med en del innslag av fulldemper. I elite er det vel flest med fulldemper nå, tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

circo skrev (1 time siden):

Traseen passer for gravelsykkel, men det er ikke gitt at du sykler raskere på gravelsykkel enn terrengsykkel. Enkelte partier vil være mer krevende fysisk og teknisk med gravelsykkel. Mitt inntrykk er at de som velger gravelsykkel gjør det for å få en ekstra utfordring. Hovedmengden av turklassen bruker vel hardtail (meg selv inkludert), men med en del innslag av fulldemper. I elite er det vel flest med fulldemper nå, tror jeg?

Skjønner. Har ingen ambisjoner, er i området og med begrenset mulighet for gravelrace så tenkte det er en fin mulighet for en skikkelig hardøkt frem mot Birken. Så lenge det ikke er milevis med singletrack så bør det vel gå fint. 
Hardtail er nok det beste for mange. De rå fulldemperne er så lette og raske nå, i tillegg til de som sitter oppå, så det går nok fort med de. Jo raskere løype, jo mer fordel er det for gravel slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even skrev (På 3.8.2023 den 12.11):

Skjønner. Har ingen ambisjoner, er i området og med begrenset mulighet for gravelrace så tenkte det er en fin mulighet for en skikkelig hardøkt frem mot Birken. Så lenge det ikke er milevis med singletrack så bør det vel gå fint. 
Hardtail er nok det beste for mange. De rå fulldemperne er så lette og raske nå, i tillegg til de som sitter oppå, så det går nok fort med de. Jo raskere løype, jo mer fordel er det for gravel slik jeg ser det. 

Tenkte å bli med selv med gravel. Har syklet Grenserittet mange ganger tidligere og noen partier av løype tenker jeg blir litt knot med Gravel, men alt i alt tror jeg det blir gøy. Trening til Birken for min del også

Ole Christian Fagerli

Jobber med sykkelklær hos Kalas Norge.

Scott ambassadør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olechr skrev (6 timer siden):

Tenkte å bli med selv med gravel. Har syklet Grenserittet mange ganger tidligere og noen partier av løype tenker jeg blir litt knot med Gravel, men alt i alt tror jeg det blir gøy. Trening til Birken for min del også

Hvordan er partiene i forhold til terrengpartiene på Birken? Hvis du ser bort ifra gåpartiet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste mulighet til å melde seg på Grenserittet til vanlig pris idag, fra imorgen regnes det som etteranmelding, 300,- kr ekstra.

Leste for et par uker siden at arrangøren var usikker på om de ville klare å få over 1000 deltagere iår, nå ser jeg de har ca 850 nå, så da tipper jeg det hår helt fint. Mange melder seg nok på ikveld. Og sikkert mange neste uke også.

https://grenserittet.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AkselE skrev (21 minutter siden):

Noen som har tips til disponering av Grenserittet til en førstereis? Starter i pulje 1 og sikter mot en tid ca 2:50-3:00 under greie forhold. 🙂

Finn ei god gruppe å sykle med uten å bruke for mye krefter på svenskesida. Det er ganske halvkupert, så prøv å spare krefter der du kan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stosu skrev (3 timer siden):

Finn ei god gruppe å sykle med uten å bruke for mye krefter på svenskesida. Det er ganske halvkupert, så prøv å spare krefter der du kan 

Enig, det er på svenskesiden det er tøffest. Fra Prestebakke til mål er det mye grusbanking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sls skrev (2 timer siden):

Noen som vet hvordan løypa er etter regnværet? 

Hvis du tenker på uværet Hans har ikke vi merket så veldig til det er nede. Har nesten ikke regnet her den siste uka. 

Sykla igjen de siste 20km i dag, forholdene er ganske bra. Med været som meldt mye litt vind og sol så tørker traseen fint opp. 

De fleste terrengpartene tåler en del regn før det blir tøft, terrengpartiene er egentlig litt tøffere når det er helt tørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...