Gå til innhold

Ymse/Elektronikk


jokr

Anbefalte innlegg

MOB skrev (50 minutter siden):

Støtter jokrs forslag. Mengder av utstyr som passer i begge kategorier, f.eks. nettopp sykkelcomputere.

Hva er fordelen med å ha en egen, overlappende kategori for utstyr som passer begge deler kontra å poste det i kategorien som tilhører sykkeltypen man har tenkt å bruke det til? Kan det bli ekstra forvirrende om det finnes et egen utstyrsforum i tillegg til de som allerede eksisterer for terreng og landevei? Skal disse da fjernes slik at alle utstyrsposter på tvers av grener postes i samme underforum? 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker computeren på både terreng og gravel, og ved å ha den type tråder under hver kategori kan det jo tenkes at man går glipp av gode svar fra f.eks en landeveissykklist som ikke følger med på terreng, og motsatt. Men ser jo absolutt at det er en fordel med underkategori for utstyr under terreng og landevei også ettersom mye utstyr er spesifikt for grenen, som f.eks GRX, XT Tiagra osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes helt klart mye utstyr mange bruker på ulike sykkeltyper, som computer, hjelm, sko og så videre. Det vil være fordeler og ulemper uansett hvordan forumet struktureres. For eksempel vil det å ha en egen utstyrskategori som dekker "alt" samtidig som dette allerede finnes for både terreng og landevei vil man kunne dekke utstyr som brukes begge steder, men også ha dobbelt opp med underforum. Jeg tror det beste kompromisset er å velge en av disse kategoriene for en utstyrstråd og så spesifisere litt mer om tiltenkt bruk i selve posten. Det kan godt hende det finnes bedre måter å løse det på og da gjør vi gjerne det. 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (51 minutter siden):

Hva er fordelen med å ha en egen, overlappende kategori for utstyr som passer begge deler kontra å poste det i kategorien som tilhører sykkeltypen man har tenkt å bruke det til? 

Fordi utstyret kan brukes av begge sykkelkategorier og mange, som meg og jokr, vil bruke det om hverandre. Da gir ikke inndelingen mening.

Vi ønsker jo mest mulig engasjement her inne (antall innlegg, svar, reaksjoner osv), og en slik inndeling vil kunne virke mot sin hensikt.

 

Skal man diskutere fx SPD-pedaler, som kan brukes av både terreng- og landevei(gravel)-syklister, når man flere og kan få høyere engasjement ved å poste på tvers av kategoriene. Dessuten forhindrer man kryssposting, som er en uting spør du meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (1 minutt siden):

Fordi utstyret kan brukes av begge sykkelkategorier og mange, som meg og jokr, vil bruke det om hverandre. Da gir ikke inndelingen mening.

Vi ønsker jo mest mulig engasjement her inne (antall innlegg, svar, reaksjoner osv), og en slik inndeling vil kunne virke mot sin hensikt.

Skal man diskutere fx SPD-pedaler, som kan brukes av både terreng- og landevei(gravel)-syklister, når man flere og kan få høyere engasjement ved å poste på tvers av kategoriene. Dessuten forhindrer man kryssposting, som er en uting spør du meg.  

Hvordan ville du løst problemet med dobbelt/trippelt opp med kategorier? Vil tre alternativer til hvor en tråd skal opprettes kunne føre til forvirring? 

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

baroudeur skrev (2 minutter siden):

Hvordan ville du løst problemet med dobbelt/trippelt opp med kategorier? Vil tre alternativer til hvor en tråd skal opprettes kunne føre til forvirring? 

Selvsagt kan det det, og diskusjonen kan fortsette til det absurde. Her er forslaget til kategorier Sykkel < MTB | Landevei. Det tror jeg vil favne det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter opprettelsen av et Ymse som dekker alle sykkeltyper. Hvis man ser på det svenske Happyride-forumet, har de ingen kategorier. Det fører til et salig rot nedover og vanskelig å gjenfinne det du leter etter, men samtidig slipper de følelsen av å poste i feil underforum. Her har vi en annen struktur, hvor det oppstår usikkerhet hvor man skal poste. Jeg mener derfor at et Ymse vil avhjelpe denne følelsen. 

Alle forum må velge struktur, og her er det valgt en struktur med underforum. Da bør vi tilstrebe en best mulig løsning, og et Ymse hvor vi kan diskutere emner på tvers av alle sykkelkategoriene blir nødvendig. 

________________________________________________________________

Orbea Terra 2024, Orbea Oiz 2022, Giant TCR 1 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baroudeur skrev (25 minutter siden):

@MOB Jeg er litt usikker på forslaget, er det alt slås sammen til et underforum eller at eksisterende kategorier reduseres og et eget underforum for utstyr opprettes for å favne om alle grener?

Jeg støtter altså TS’ forslag, som jeg oppfatter er et forum for å diskutere utstyr uavhengig av sykkeltype. I tillegg beholdes kategoriene MTB og Landevei (hvori opptatt gravel antar jeg) for å diskutere kategorispesfikt utstyr (XT vs GRX ble vel nevnt som eksempler). 

I mitt hode vil hierarkiet da se slik ut:

Utstyr, deler osv

- Sykkel/ymse

- MTB

- Landevei

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOB skrev (2 minutter siden):

Jeg støtter altså TS’ forslag, som jeg oppfatter er et forum for å diskutere utstyr uavhengig av sykkeltype. I tillegg beholdes kategoriene MTB og Landevei (hvori opptatt gravel antar jeg) for å diskutere kategorispesfikt utstyr (XT vs GRX ble vel nevnt som eksempler). 

I mitt hode vil hierarkiet da se slik ut:

Utstyr, deler osv

- Sykkel/ymse

- MTB

- Landevei

Da er jeg med! Nå er i hvert fall Ymse på plass. Vi får se hvordan innleggene fordeler seg litt fremover og vurdere alternativer til videre struktur, med utgangspunkt i forslag som ditt.

  • Like 1

Vive le forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...