Gå til innhold

1814-rittet


eOpseth

Anbefalte innlegg

  • Svar 9
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...

Hvordan er stipartiet i denne løypa, går det opp eller ned, begge deler? Har Bontrager XR1 stående på nå, men vurderer å få på noe mer egnet for våt høst. Om stipartiet er mye ned og relativt kort skal jeg vel komme meg gjennom med XR1 og kan da evnt drøye til etter lørdag. 

Endret av Hen9ng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært enkelt! 

Det første er ved stadion, i praksis bred fin løysløype uten noen form for teknisk vanskelig ting. Men det går fort der, naturligvis, da noe også er nedover og alle er greit gira. Men ingen grunn egentlig tli å kjempe for posisjon her etter mitt syn, så lenge du holder deg til ei gruppe du ønsker.

Parti to starter med en kort, bratt bakke i enden av et lengre grusparti etter ca 8 km totalt. Det som kan være greia der, er at om mange kommer likt kan det bli kø, og går én så gå alle. Normalt sett ingen problem å sykle opp, men det krever at du holder farten hele veien opp. Deretter en kort flate og en bitteliten nedkjøring, ingenting teknisk der heller. Kan være litt glatt om det er vått på noen få røtter om jeg husker riktig. Stien avslutter med en stor stein mange hopper av og triller forbi. Hele partiet tror jeg er 5-600 meter ca. 

Alt i alt, svært lite teknisk krevende. Hadde jeg eid en helstiv sykkel hadde jeg uten tvil brukt den. Så lettrullende dekk som mulig. 34 eller helst 36T på en 10-50 kassett.

Endret av eOpseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...