Gå til innhold

Podcast om DBS


circo

Anbefalte innlegg

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mot slutten av podcasten snakkes det om når offroad sykkelen først kom på markedet. Er nysgjerrig på språkbruken her. I starten av terrengsykkelen-bølgen har jeg inntrykk av at "offroad-sykkel" var det vanlige begrepet. Når ble dette endret til at de fleste snakker om terrengsykkel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var veldig god, dog litt overfladisk. Hadde satt stor pris på et dypdykk i perioden fra terrengsykkelen kom inn og framover, for ikke å snakke om "slutten" av DBS (hvis de er døde, har bare forsvunnet ut av bevisstheten min en gang på 2000-tallet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

circo skrev (1 time siden):

Mot slutten av podcasten snakkes det om når offroad sykkelen først kom på markedet. Er nysgjerrig på språkbruken her. I starten av terrengsykkelen-bølgen har jeg inntrykk av at "offroad-sykkel" var det vanlige begrepet. Når ble dette endret til at de fleste snakker om terrengsykkel? 

Aner ikke, men tror det må ha vært ganske flytende, men når jeg skulle kjøpe sykkel tror jeg den ble betegnet som Offroad av selger. Gikk ned i kjellerarkivet nå og fant fram DBS-katalogen fra det året (2001) og der er min sykkel referert til som en MTB.

I katalogen er ordet Offroad og Terrengsykkel nevnt kun 1 gang hver og det er i avsnitt som omhandler valg av sykkeltyper. I resten av katalogen med presentasjon av hver sykkel, brukes betegnelsen MTB og noen få ganger Mountainbike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...