Gå til innhold

Anbefal meg et Mesh-nettverk


Anbefalte innlegg

Hei hopp. 

Har i dag 500MB linje fra Altibox, men ruteren som kommer fra Altibox er så svak at jeg ikke engang har nett på rommet mitt en etasje under der ruteren står.

Nå som det er 20% rabatt på POWER gjennom DNB kampanjen, ønsker jeg å oppgradere til et mesh-nettverk. Er det noen som har noe anbefale til en pris helst under 2000 kr?

Takker for alle svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netgear Orbi i en passende utgave er utrolig stabil og velfungerende. 

Mener jeg har RBK20 (AC2200) 

Installerte mitt for 2-3årsiden og har egentlig glemt hele greia for det bare funker i motsetning til R7000 routeren jeg hadde før som måtte restartes jevnlig.

Er litt dyrt, men jeg kjøpte en litt eldre utgave som kom på rett over 2000 kr for 1 router og en node.

Har 1000mbit/s linje og får ut ca. 5-600 på wifi og god dekning i hele huset som er på 240m2 over 2 plan.

God dekning på terassen og forsåvidt.

Endret av Gullars
  • Like 1

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visningsnavn skrev (1 minutt siden):

Har en eldre utgave av Deco 3-pakk a la denne i 4-5 år:

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettverk-og-rutere/mesh/tp-link-deco-s7-ac1900-mesh-system-3-pakning/p-2162716/

De har vært veldig stabile i bruk. I tillegg kan den bruke kablet nett internt i huset som "Backbone". Har

Takk for tips. Ja kikket på dette. Det har fått mye god omtale. Usikker på om det har noen betydning at det er noen år gammelt...

Har også vurdert dette som har nyeste WiFi standard og ser lovende ut.

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettverk-og-rutere/mesh/mercusys-halo-h70x-ax1800-dual-band-mesh-system-3-pakning/p-1430893/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (2 timer siden):

Du får rapportere her hvordan det funker i praksis, trenger ikke være en så grundig test som på hjemmesida di 🙂

Hehe 😊 

Takk for det. Skal gjøre det 😃. Det verste er at jeg sikkert hadde fått et tilsendt mesh nettverk i hytt og gevær om jeg hadde sagt jeg skulle skrive om det. Men jeg holder meg for god til å skrive om ting jeg ikke har peiling på ☺️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...