martinjahr Posted August 20 Share Posted August 20 Behov: 36cm skikkelig kraftig glidelås. Må ikke være vanntett. Glidelåsen på Relevate-bagen min ga seg for en tid tilbake. Har lett mye på nett, men ikke funnet noen jeg stoler på er bra. Og om jeg først skal ta meg bryet med å sy den inn må den jo være skikkelig/tålelig bra. Den får juling når jeg drar igjen og det er noe bulkete eller kantete inni der. Drar gjerne innom butikker i Oslo sentrum. Kanskje det finnes kalesje-verksteder med såpass korte glidelåser som 36cm? De jeg har funnet på nett har ikke dét, kun 90 som korteste.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plankepetter Posted August 20 Share Posted August 20 Selfmade har mange glidelåser. Lengden vil jo ikke ha noe å si så lenge den er lang nok, den kan jo kuttes. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anerds Posted August 20 Share Posted August 20 https://www.extremtextil.de/en/zippers.html De har alt du trenger til High End DIY prosjekter og skal visstnok ha begynt med å sende til Norge igjen nå. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriksvatn Posted August 20 Share Posted August 20 Som nevnt over, hvis de ikke trenger å være vanntette har selfmade (tidligere stoff og stil) kraftige ykk glidelåser i mange ulike lengder og farger. Veldig enkelt å korte ned så du får det helt riktig. Legg ut bilde av resultatet etterpå da! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted August 21 Share Posted August 21 Ved siden av Kiwi Hosle er det en liten butikk som er sertifisert Osprey-reparatør. Tipper de kan fikse 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinjahr Posted August 21 Author Share Posted August 21 anerds skrev (20 timer siden): https://www.extremtextil.de/en/zippers.html De har alt du trenger til High End DIY prosjekter og skal visstnok ha begynt med å sende til Norge igjen nå. Wow, de har tilogmed TIZIP, som er sånne som man setter inn i packrafter for å ha bagasje i tubene. Luft OG vanntette.👍🏼👍🏼 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinjahr Posted August 21 Author Share Posted August 21 eriksvatn skrev (19 timer siden): Som nevnt over, hvis de ikke trenger å være vanntette har selfmade (tidligere stoff og stil) kraftige ykk glidelåser i mange ulike lengder og farger. Veldig enkelt å korte ned så du får det helt riktig. Legg ut bilde av resultatet etterpå da! Yes, tenkte faktisk ikke på dette med at man bare kan sy igjen enden på den. Ikke gjort det før sa sa er det klart jeg blir stolt og Legger ut bilde! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EspenS Posted August 22 Share Posted August 22 Ndreas skrev (På 21.8.2023 den 10.46): Ved siden av Kiwi Hosle er det en liten butikk som er sertifisert Osprey-reparatør. Tipper de kan fikse Sømhuset Hosle https://www.somhuset.com/merker-vi-jobber-med De brukes som merkevare-verktsted for en rekke merker. Jeg har brukt de et par ganger selv. Det vil sikkert koste litt å reparere der, kvalitetshåndverk koster, men dersom målet er å reparere det selv kan de sikkert gi råd og evt selge deg noe som kan passe dersom de har det inne. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted September 5 Share Posted September 5 martinjahr skrev (På 21.8.2023 den 17.00): Yes, tenkte faktisk ikke på dette med at man bare kan sy igjen enden på den. Ikke gjort det før sa sa er det klart jeg blir stolt og Legger ut bilde! Where picture? 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts