Gå til innhold

bash guard til å beskytte motor, noe man burde ha?


Anbefalte innlegg

Ivar Nilsen skrev (3 timer siden):

Min har fått noen solid trøkk men når jeg ser på bashguarden jeg monterte på kjøttsykkelen (Taco) så ville den ikke gått lenger ned enn det motoren allerede gjør på min sykkel, så det ville jeg i så fall gjort et forsøk på å måle først.

finnes noen emtb specifikke mener jeg å huske så de bør nok passe sånsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du det da? 

 

En kompis har landa på motoren etter dropp og har brukket av noen kjølefinner på sin Bosch, men motoren fungerer like bra. 

Jeg tror du ikke trenger dette. Det er en ganske så solid kontruksjon. Jeg vet ikke om vi har fått inn noen reklamasjoner på at motoren har stoppet å fungere fordi syklisten har slått den. 

Tenker at det beste er bare å sykle, så går dette helt fint. 

 

Om du monterer en bashguard og lander på denne, vil du jo få ekstra støt på akslingen. Kanskje det er værre? 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalshus skrev (20 timer siden):

Trenger du det da? 

 

En kompis har landa på motoren etter dropp og har brukket av noen kjølefinner på sin Bosch, men motoren fungerer like bra. 

Jeg tror du ikke trenger dette. Det er en ganske så solid kontruksjon. Jeg vet ikke om vi har fått inn noen reklamasjoner på at motoren har stoppet å fungere fordi syklisten har slått den. 

Tenker at det beste er bare å sykle, så går dette helt fint. 

 

Om du monterer en bashguard og lander på denne, vil du jo få ekstra støt på akslingen. Kanskje det er værre? 

Fett da driter jeg i det! Takk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalshus skrev (54 minutter siden):

Dessuten har du fem års garanti på motorenheten. Men mindre du trimmer den, gjelder garantien. 

 

selv om den er kjøpt brukt? jeg har dermed ikke kjøps bevis osv, eller kan jeg reklamere dirkete til bosch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for en tradisjonell bashguard koblet på akslingen, kunne det kanskje vært en ide å lage seg en "formstøpt" beskyttelse i Krydex? Eller vil det hindre kjøling?

Ganske vanlig å lage underrørsbeskyttelse av Krydex. Søk litt på YT for inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chalshus skrev (27 minutter siden):

Du vet vel hvem du har kjøpt sykkelen av? Han har vel kvittering? 

Garanti følger produktet i Norge. Men uten kvittering, har du ingen sak. 

 

ok er nok en god idee å prøve å fremskaffe kvitering osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...