Gå til innhold

Forslag til 1/2 dagers rute ved oslo på lett sti?


Emtb

Anbefalte innlegg

Har skadet fot så hike-a-bike er vanskelig samt er det meste rødsti ikke optimalt værtfall ikke oppover. Helst noe på blåsti med innslag av traktorvei eller grus oppover. Kanskje litt vell spesifikt spørsmål men prøver 

IMG_2981.jpeg

Endret av Emtb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer detaljer hjelper!

Hva legger du i en halv dag, og for oss analoge, hvor langt er en halv dag i terrenget med en emtb?

En fin langtur i bærumsmarka er på sti opp til Sollighøgda fra BOC BMX-banen. Den er krevende opp på analog, men er bare 24km og 700hm så med emtb kan du jo lett legge til en tur bak stovivannet når du er nede igjen. Også masse fine stier rundt Gullhaug du kan svinge innom før du drar opp. Burde gå fint å legge på 10-20km ekstra sånn.

image.png.023ae6a8f0adce50b1cfe0e7e8efa026.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ekstremt lang tur, men fra Brekkekrysset opp E6 og / eller RV4 evt. via grusveier opp til Skjersjødammen, deretter sti opp til Rottungen og ned gamle nordmarksvei og via for eks bunghole til sognsvann. 

Eller Grønliåsen, Pinåsen, Verpåsen ,  Langåsen, Syverud rundt, slettåsen (sykle opp fra Siggerud og ned i retning Oslo) og tilbake til grønliåsen. Pass på retningene her så tror jeg du skal klare å unngå hike a bike.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey ser det er en masse snille stier der borte, evt en rute som det her kunne nok bli gjort, men syns ofte at blåsti kan varierer utrolig mye, noen ganger har jeg støtt på blåsti som overhode ikke er det og er klart rødsti.

24km 700m pr dag er fint værtfall på blåsti, formen er også ganske ræva etter 8m på sofa 

tur.png.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stislask skrev (1 time siden):

Ikke ekstremt lang tur, men fra Brekkekrysset opp E6 og / eller RV4 evt. via grusveier opp til Skjersjødammen, deretter sti opp til Rottungen og ned gamle nordmarksvei og via for eks bunghole til sognsvann. 

denne gjorde jeg for 3 dager siden faktisk! funket bra men var litt på kanten av hva foten tålte, værtfall i cruxene oppover, problemet er at jeg slite med å dytte opp dem også så var en del problemer på den turen 

bilde her er av ruten jeg nettop tok, det var dog altfor belastene for foten, spesielt turen ut til kikut opp og ned derifra, droppet også noe av rødstiene ved triungsvann

dsfsdf.png

Endret av Emtb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører ut på grusen på rottungen og ned gamle nordmarkavegen i stedet for opp til Kikut så slipper du mye rothelvete og knot @Emtb

Det er vel en bratt bakke opp til Kamphaug, ellers er det vel ganske greit terreng fram til Rottungen? 

Sender deg en pm med et annet forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stislask skrev (7 minutter siden):

Hvis du kjører ut på grusen på rottungen og ned gamle nordmarkavegen i stedet for opp til Kikut så slipper du mye rothelvete og knot @Emtb

Det er vel en bratt bakke opp til Kamphaug, ellers er det vel ganske greit terreng fram til Rottungen? 

hele den delen av turen gikk egentlig fint, det var vensåsmyra delen som var preget av flathogst og ødelagt siter som drepte meg helt samt noe av det oppi truingsvannet, stien rundt Østre Fyllingen til kikut var også et helvette, gikk inn på mtbmap og requestet en endring av deler av den til rød

Endret av Emtb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...