Emtb Posted July 8, 2023 Share Posted July 8, 2023 (edited) Har skadet fot så hike-a-bike er vanskelig samt er det meste rødsti ikke optimalt værtfall ikke oppover. Helst noe på blåsti med innslag av traktorvei eller grus oppover. Kanskje litt vell spesifikt spørsmål men prøver Edited July 8, 2023 by Emtb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Litt mer detaljer hjelper! Hva legger du i en halv dag, og for oss analoge, hvor langt er en halv dag i terrenget med en emtb? En fin langtur i bærumsmarka er på sti opp til Sollighøgda fra BOC BMX-banen. Den er krevende opp på analog, men er bare 24km og 700hm så med emtb kan du jo lett legge til en tur bak stovivannet når du er nede igjen. Også masse fine stier rundt Gullhaug du kan svinge innom før du drar opp. Burde gå fint å legge på 10-20km ekstra sånn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stislask Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Ikke ekstremt lang tur, men fra Brekkekrysset opp E6 og / eller RV4 evt. via grusveier opp til Skjersjødammen, deretter sti opp til Rottungen og ned gamle nordmarksvei og via for eks bunghole til sognsvann. Eller Grønliåsen, Pinåsen, Verpåsen , Langåsen, Syverud rundt, slettåsen (sykle opp fra Siggerud og ned i retning Oslo) og tilbake til grønliåsen. Pass på retningene her så tror jeg du skal klare å unngå hike a bike. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted July 11, 2023 Author Share Posted July 11, 2023 okey ser det er en masse snille stier der borte, evt en rute som det her kunne nok bli gjort, men syns ofte at blåsti kan varierer utrolig mye, noen ganger har jeg støtt på blåsti som overhode ikke er det og er klart rødsti. 24km 700m pr dag er fint værtfall på blåsti, formen er også ganske ræva etter 8m på sofa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted July 11, 2023 Author Share Posted July 11, 2023 (edited) stislask skrev (1 time siden): Ikke ekstremt lang tur, men fra Brekkekrysset opp E6 og / eller RV4 evt. via grusveier opp til Skjersjødammen, deretter sti opp til Rottungen og ned gamle nordmarksvei og via for eks bunghole til sognsvann. denne gjorde jeg for 3 dager siden faktisk! funket bra men var litt på kanten av hva foten tålte, værtfall i cruxene oppover, problemet er at jeg slite med å dytte opp dem også så var en del problemer på den turen bilde her er av ruten jeg nettop tok, det var dog altfor belastene for foten, spesielt turen ut til kikut opp og ned derifra, droppet også noe av rødstiene ved triungsvann Edited July 11, 2023 by Emtb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stislask Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 Hvis du kjører ut på grusen på rottungen og ned gamle nordmarkavegen i stedet for opp til Kikut så slipper du mye rothelvete og knot @Emtb Det er vel en bratt bakke opp til Kamphaug, ellers er det vel ganske greit terreng fram til Rottungen? Sender deg en pm med et annet forslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted July 11, 2023 Author Share Posted July 11, 2023 (edited) stislask skrev (7 minutter siden): Hvis du kjører ut på grusen på rottungen og ned gamle nordmarkavegen i stedet for opp til Kikut så slipper du mye rothelvete og knot @Emtb Det er vel en bratt bakke opp til Kamphaug, ellers er det vel ganske greit terreng fram til Rottungen? hele den delen av turen gikk egentlig fint, det var vensåsmyra delen som var preget av flathogst og ødelagt siter som drepte meg helt samt noe av det oppi truingsvannet, stien rundt Østre Fyllingen til kikut var også et helvette, gikk inn på mtbmap og requestet en endring av deler av den til rød Edited July 11, 2023 by Emtb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emtb Posted July 11, 2023 Author Share Posted July 11, 2023 denne turen er så og si bare på blåsti/grønn (lysende) og litt vei, burde gå helt fint! men er nesten litt kjedelig dog med ingen utsikt ved vann eller toppturer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts