Gå til innhold

Stjernemutter for redusert kronerør


Anbefalte innlegg

Jeg har en karbongaffel som har aluminiumsforing i kronerøret. Der er innvendig diameter ca 19mm. Det er en del mindre enn alle de stjernemutterne jeg har liggende, så jeg tviler i grunn på at å banke ned en stor mutter er riktig valg. Så hvilken må jeg ut og handle?

Trenger ikke være heavy duty, hovedbruker er en liten spirrevipp 🙂

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

baronKanon skrev (22 timer siden):

Mål ID og bruk ekspanderplugg til riktig ID. 

Har prøvd, men ID er 19mm og den minste ekspander jeg har i delekassa (og den som satt på forrige sykkel) er ca 19,5-20mm når den er helt igjen.

Ser det er intet mindre enn 3 forskjellige mulige dimensjoner på stjernemutter, så jeg får prøve å fremskaffe en i 23mm.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polkadot skrev (20 timer siden):

Jeg brukte vanlig stjernemutter på min Intend Edge. Gaffelrørene til Intend er omtrent dobbel så tjukk som vanlig gaffelrør. Det gikk fint det, må bare insistere litt mer med slagene før muttern går inn. 

Der er det massivt metall, er usikker på om karbonkompositt med "litt alu inni" tåler kreftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så bekymra for holdbarheten med stjernemutter kontra ekspander, de har faktisk dratt til med ganske mye alu inni. Jeg tenkte først at det var brukt som "sleeve" for å forenkle produksjon og få mer konsistent veggtykkelse, men den er såpass tykk at den nok har bra strukturell kapasitet også. Sikkert 3mm veggtykkelse uten at jeg har finmålt.

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...