Gå til innhold

Hvilken del trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Fox Remote Lever dual suspension, ala. dette; https://r2-bike.com/FOX-Remote-Lever-Suspension-Dual-Cable-2-POS-black

i monteringsvideoen til Fox har de noen kabel/wierhylser som går inn i triggeren som bidrar til stive av kabelene sammen med de medfølgende hylsene. Har forsøkt å spore de opp, men uten å lyktes. Skrives kun at de selges separat. Hva trenger jeg for å få wire som ikke bøyer seg med en gang de kommer ut fra triggeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke slike dessverre. Disse følger med men stiver ikke av wieren. Det er delen som monteres innenfor disse igjen. Det er den delen som settes på og monteres i vedlagte bilder fra monteringsvideoen. Forsøkte med et par fra Shimano i lang utgave, men de virket ikke til å være lange nok med ønsket effekt.

IMG_3848.png

IMG_3846.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til videoen? 

Av skjermdump og tekst, ser det ut som det kun er ein kort wirestrømpe med strømpeende kun på ytterenden. 

 

Men litt enklare å sjå om eg ser heile videoen. 😎 

 

Endret av Arnebv
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen finnes her; https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=820 gjelder da den som heter Dual Cable Push-to-Unlock. 

 

Men som Flo skriver så kan det tyde på at det kun er en kort wirestrømpe med endehylse. Den tanken hadde faktisk ikke slått meg inn. virker som dette er trikset for å få stabil wire her! 

 

Takk!! (og det er derfor vi fortsatt trenger et forum!!) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til nå har vært at jeg ikke har forstått hva de har montert mellom denne inline wire adjusteren og selve hendelen. Jeg har trodd det har vært en kabelhylse med lang hals eller lignende. Ved montering av wire da gir dette en glippe og bøy på wiren umiddelbart ut av hendelen som gjør at den ikke blir stabil, med samme spenn hele tiden som kan gi for slakk wire. Skal forsøke å få tatt et bilde ved neste anledning. Men vil tro at wirestrømpe med hylse vil løse hele problemstillingen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Løfter denne igjen, da jeg var uheldig på gårsdagens tur og knakk den ene bryteren på lock-outen. Derfor trenger jeg ny lockout, til sykkelen. Trenger en med dobbel-pull (fram og bakdemper). Foretrekker bryter. Hva gjelder på lock-out fronten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, 2-posisjon bryteren du sender er den jeg har hatt og egt. vært ganske hæppi, men syntes den har litt slapp respons, særlig når den låser seg igjen. Så er nysgjerrig på eventuelle alternativer og erfaringer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...