Gubben Skrevet 19. september 2023 Del Skrevet 19. september 2023 Batteriet til samboeren elektriske sykkel har tatt kvelden og det er visse utfordringer med å få tak i nytt. Det som er der er ett 36V batteri, kan jeg seriekoble 3stk 12V mc batterier og bruke det ? Ut fra min begrensede el kunnskap bør det være mulig å klippe eksisterende ledningsnett, koble til nye batterier og kjøre i vei. eneste utfordringen er lading og plassering av batterier. Hjemmemekket batteriløsning vil koste en drøy tusenlapp og gi bedre kapasitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersar Skrevet 19. september 2023 Del Skrevet 19. september 2023 Ingen ekspert på akkurat dette, men min forståelse er at det nok dessverre ikke er så enkelt. Avhengig av produsent så har de forskjellig kommunikasjon med batteripakken, og noen av disse er ganske proprietære og nedlåst. Du vil kanskje få det til å funke i starten, men det vil f.eks kunne bli en utfordring med at kontrolleren som forsyner motoren ikke stoler på batteriet ditt eller rapporterer at spenningen ikke er høy nok/ladenivået er for lavt. Det finnes rep tjenester/folk som gjør dette, men utfordringen er kostnaden. https://syklistforeningen.no/aktuelt/yedlik-fikser-elsykkel-batterier/ Siter Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreas Skrevet 19. september 2023 Del Skrevet 19. september 2023 Ser at Yedlik AS kanskje har blitt Battkomp AS. We do not repair batteries anymore. About Battkomp Battkomp designs and produces li-ion batteries for small mobility applications. If it moves, but smaller than a car - we do it! ... The battery production services are targeted towards customers who wish to order at least 5-10 batteries. Med det siste der forsvinner små privatkunder, som bare kjøper ny elsykkel/batteri. Spennende konsept, et relativt stort marked i tiden fremover. Det er sikkert en grunn til at de ikke reparer batterier lengre. Deletilgang og standarder virker å være en stor utfordring, står mer her: Innovasjon Norge. Siter Kaffe- og teansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.