Gå til innhold

UDH på grus-rammer?


Flo

Anbefalte innlegg

Blir UDH ny standard på grus nå etterhvert også? Etter hva jeg kan se er det noen få som tilbyr det allerede. Hadde en mulig plan om å bygge ny relativt grov grussykkel til bikepacking, men også korte raske turer. Hadde bestemt meg for axs. Mulig franken-oppsett med Eagle-gir.  Men nå har jo Transmission kommet på banen. Det å kunne gire under full load virker veldig forlokkende. Egentlig så forlokkende at jeg ikke vurderer noe annet girsystem. Tror dere at i løpet av kommende år så er UDH å finne på de fleste grussykler også? Utsetter gjerne byggeplanene ett år om det betyr at jeg får det som jeg ønsker. Denne sykkelen skal helst ikke byttes ut med det første, så greit å få med seg det siste i utviklinga. 😉 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flo skrev (8 timer siden):

Men nå har jo Transmission kommet på banen. Det å kunne gire under full load virker veldig forlokkende. Egentlig så forlokkende at jeg ikke vurderer noe annet girsystem. 

Hva slags system er dette? Prøvde å søke, fant diverse (3×3 Nine Gear Hub, Revolute Hub1, Pinion Smart Shift Gearboxes, Intradrive Gearbox Powertrain, Classified Powershift Gear Hubs) men vet ikke det var dette du mente.

Jeg snuser også på en ramme til noe det samme, bare at jeg i tillegg ønsker beltedrift (grus eller landevei med mye festepunkter for diverse) 🙂

- Syklister sist! - resultatet av Statens vegvesen sitt arbeid de siste 70 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flo skrev (På 19.9.2023 den 22.10):

Blir UDH ny standard på grus nå etterhvert også? (...) Tror dere at i løpet av kommende år så er UDH å finne på de fleste grussykler også? (...) 

Ja, jeg tror at UDH blir standard overalt. Ingen tør å gå glipp av markedet man tror SRAM Transmission kommer til å kapre. 
Men det kommer ikke til være UDH på alle sykler neste år. Rammer har en livssyklus på tre-fem år sånn ca. Og neste oppgradering for de fleste vil ha UDH henger 
Og, nei det er ikke vitenskap, men noe jeg tror. 

Jeg kan fint gire XT giret mitt begge veier med 400-500 watt på pedalene. Så det er ikke bare SRAM Transmission som klarer det. Vanlige gir (altså til normal montering) fra SRAM og Shimano kommer til å vare lenge. Men hadde jeg to like sykler å velge mellom der den ene har eget girøre og den andre UDH hadde jeg tattt UDH ti av ti ganger.


LarsB
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...