Gå til innhold

Bli med til Himalaya!


Anbefalte innlegg

Dette er foreløpig litt løst...

Før Covid syklet jeg fra Manali til Leh i India. Det inkluderte flere pass på over 5000 meter. Jeg skrev en lengre rapport om det på terrengsykkelforumet: https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=246965&Number=2569989#Post2569989

Verden er åpen igjen, og nye eventyr frister. Som omtalt i rapporten var ikke alt rosenrødt da jeg syklet der sist, men likevel vil jeg tilbake.

Jeg har så vidt begynt å melde litt med guiden fra den gangen. Bra fyr, og jeg håper han kan organisere noe. Vil det i så fall være andre som er interessert i å være med?

Da jeg syklet sist var det med et indisk firma som stilte med sykler, følgebil og mannskap. Jeg har lyst å endre litt på det. Fortsatt vil jeg nok foretrekke leiesykkel fremfor å drasse med sykkel hele veien. Jeg vil derimot ikke ha med en hel gjeng av hjelpere som setter opp telt og lager mat. Da betaler jeg heller noen tiere (ja, det er ofte det det er snakk om) for enkel, innendørs overnatting og mat som kan kjøpes på veien. Det vil selvsagt fortsatt være behov for en følgebil eller to, og nice å ha med guiden på sykkel sammen med gruppen. 

Nøyaktig hvor har jeg ikke helt funnet ut ennå. Manali - Leh var en opplevelse, men for min del er det "been there, done that". Det er andre muligheter i samme området, så det kan være en mulighet. I tillegg ser jeg at Annepurna circuit er tilgjengelig som sykkeltur, og Lhasa - Kathmandu frister. (De siste rutene vil trolig måtte bli med lokale firma i Nepal / Kina heller enn å la min indiske guide fikse.)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Trodde denne tråden hadde endt opp i stillhet, så fikk ikke med meg Gubbens innlegg. Nei. Tja. Si det? Egentlig ikke noe annet enn at ved å organisere selv sammen med noen lokale vil det være mulig å få noe som er helt tilpasset det en gruppe evt ville hatt lyst til å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...