York Posted July 9 Share Posted July 9 Gjenbruker dere gammel gel når dere legger ny styreteip? Dette for å minske vibrasjoner i håndleddet. Eller er det andre remedier som gjelder om dagen? ☺️ Må legge ny styreteip på landevegssykkelen siden den 10 år gamle Fizik-teipen er så morken at den faller fra hverandre når jeg tar på den 🥲 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seda Posted July 9 Share Posted July 9 Trenger du mer demping, så ville jeg bare gjort som profflagene gjør ved brosteinsritt – dobbelwrappe med normalt tjukk styreteip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baroudeur Posted July 9 Share Posted July 9 Bruker ikke gel, synes 2,5mm demper godt. Det finnes også 3,5mm for ekstra komfort: https://bikeshop.no/pro/ny195049/pro-sport-comfort-styretape-flere-farger-3-5-mm Som @seda nevner kan man også dobbelwrappe. 1 Quote Sykkel.org × NOTS Sykkel.org × Sykkelkomponenter.no Vive le forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valentino Posted July 15 Share Posted July 15 (edited) Jeg bruker to lag styretape slik @seda nevner. Har ganske lange hender da, L i langfingerhansker. Så jeg får bedre grep og bedre demping. Samtidig. Edited July 15 by Valentino Quote Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gruskverner Posted July 15 Share Posted July 15 3.5mm er noe hærk å legge imo, støtter konseptet med 2 lag tynnere tape selv om jeg aldri har brukt det selv (holder med 2.5mm + endura fs pro 260-hansker med en del padding for meg) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valentino Posted July 16 Share Posted July 16 Får vel legge til at jeg er en av disse tullingene som ikke bruker hansker. Unntak: Utforhansker (slike Specialized Grail med pute midt i håndflaten), sykle i felt-hansker (Bioracer sine aerohansker er heldigvis udempet), neglespretthansker. Quote Bianchi-Campagnolo | Age and treachery will overcome youth and skill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts