Gå til innhold

Tilbakebetaling Apple Pay, hvor lang tid tar det?!


Anbefalte innlegg

Her håper jeg noen har noen erfaringer.

Fruen og jeg hadde et Oslo-opphold for en måneds tid siden, og hotellet vi bodde på belastet kortet mitt dobbelt etter utsjekk. Jeg gjorde dem oppmerksom på dette, og penger er overført tilbake. Dette har jeg mottatt kvittering på, men ingen penger/tilbakebetaling er registret hos oss noe sted ennå.

Jeg registrerte kort ved innsjekk ved å tæppe/Apple Pay, og det er følgelig også da her penger er tilbakeført. Men det er mulig det er her ballet begynner. Jeg er DNB-kunde og bruker Curve for å kunne bruke AP. Dette fungerer upåklagelig i det daglige, men jeg lurer på om dette skaper litt greier i denne situasjonen vi står i nå. 

Spørsmålet er; hvor lang tid skal det ta før penger tilbake på kort/konto? Har noen erfaring med det på AP? Vi er på to uker pluss nå og ingenting er registrert inn hverken på Curve-kortet eller det tilnkyttede DNB-kortet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen penger kommet i retur. 
 

Kvitteringen jeg nevner fikk jeg fra hotellet da jeg ba om kvittering på at operasjonen var gjennomført. 
Jeg har sendt en henvendelse til Curve som jeg foreløpig ikke har fått svar på. 
Et eller annet sted må jo disse pengene sitte fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Rob skrev (9 timer siden):

Hei RoyE

Ble det noe løsning på dette ?

Jeg har akkurat samme problem og er nyskjerrig på hvordan det løste seg.

It did. 
 

Jeg sendte som sagt en henvendelse til Curve, den fikk jeg ikke svar på. Tok derfor kontakt med dem på ny via chat, og et menneske bekreftet at saken lå der, men de hadde et stort etterslep på behandling. Hun la også til at det så ut som om jeg hadde lagt ved all nødvendig og god dokumentasjon, og regnet med dette skulle løse seg. Dagen etter fikk jeg svar på reklamasjonen min, det var hos hotellet feilen lå. Det var etter sigende en siste operasjon de ikke hadde utført. Penger sto på konto dagen etter dette igjen. Mener det gikk seks uker totalt her. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbake beløp betalt med Apple Pay på litt annen måte.

Ved retur av varer, kjøpt i fysisk butikk og betalt med Apple Pay, så har ikke butikken hatt mulighet for å tilbakeføre direkte, men overfører til bankkort alternativt kontanter.

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (3 timer siden):

Jeg sendte som sagt en henvendelse til Curve, den fikk jeg ikke svar på. Tok derfor kontakt med dem på ny via chat, og et menneske bekreftet at saken lå der, men de hadde et stort etterslep på behandling. Hun la også til at det så ut som om jeg hadde lagt ved all nødvendig og god dokumentasjon, og regnet med dette skulle løse seg. Dagen etter fikk jeg svar på reklamasjonen min, det var hos hotellet feilen lå. Det var etter sigende en siste operasjon de ikke hadde utført. Penger sto på konto dagen etter dette igjen. Mener det gikk seks uker totalt her. 

Takk for info. I mine øyne et argument for å heller ha en bank som støtter Apple Pay enn å bruke Curve (siden de har så treg kundebehandling).

 

janbanan skrev (2 timer siden):

Ved retur av varer, kjøpt i fysisk butikk og betalt med Apple Pay, så har ikke butikken hatt mulighet for å tilbakeføre direkte, men overfører til bankkort alternativt kontanter.

Hva legger du i at de skulle tilbakeført «direkte»? Apple Pay trekker jo fra bankkortet, så det mest direkte er vel å tilbakeføre til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaknudsen skrev (6 timer siden):

Takk for info. I mine øyne et argument for å heller ha en bank som støtter Apple Pay enn å bruke Curve (siden de har så treg kundebehandling).

 

Hva legger du i at de skulle tilbakeført «direkte»? Apple Pay trekker jo fra bankkortet, så det mest direkte er vel å tilbakeføre til det?

Det var slik jeg ble fortalt i butikken, de kunne vistnok ikke lese av kortnummeret når Apple Pay var benyttet.

"I never understood wind"
- Donald Trump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyE skrev (På 28.11.2023 den 7.05):

It did. 
 

Jeg sendte som sagt en henvendelse til Curve, den fikk jeg ikke svar på. Tok derfor kontakt med dem på ny via chat, og et menneske bekreftet at saken lå der, men de hadde et stort etterslep på behandling. Hun la også til at det så ut som om jeg hadde lagt ved all nødvendig og god dokumentasjon, og regnet med dette skulle løse seg. Dagen etter fikk jeg svar på reklamasjonen min, det var hos hotellet feilen lå. Det var etter sigende en siste operasjon de ikke hadde utført. Penger sto på konto dagen etter dette igjen. Mener det gikk seks uker totalt her. 

Det løste seg her også.

Fikk tilbakebetalt penger fra en butikk, jeg tappet klokka/ mobilen mot betalingsterminalen og beløpet ble overført til meg via Apple Pay.

Jeg har 2 stk. bankkort knyttet til Curve, og Curve er  linket inn mot Apple Pay.

Lurte derfor på hvor pengene hadde blitt av da Curve ikke er noen vanlig bank der du kan sette inn / ta ut penger, men en  slags virtuell konto / kort som er et mellomledd til dine vanlige bankkort.

Dessuten var ikke selve kjøpet som jeg skulle få tilbake penger på, utført med Apple Pay eller Curve engang.

Så jeg angret meg litt på at jeg ikke bare tok fram er vanlig bankkort og brukte det.

Men det løste seg etter 2-3 dager, fikk mail i fra Curve om at siden Curve ikke kunne registrere at noen av mine kort var brukt tidligere til dette varekjøpet, ble beløpet satt inn på mitt virtuelle Curvekort som finnes i appen.

Disse pengene blir alltid brukt først, før andre kort blir belastet i Curve.

Så det ordnet seg.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...