jrm Skrevet 3. oktober 2023 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg klarte ikke å huske hvorfor Oso så ut som déjà-vu, men Valeo lanserte en 7-giret elmotor med en sykkel som så veldig lik ut som Osoen. Det minner litt om da Yeti stjal Neuf-demperdesignet fra Decathlon/Rockrider. Lenk til Pinkbike: https://www.pinkbike.com/news/valeo-and-effigear-merge-an-e-bike-motor-with-a-gear-box.html Siter
Polkadot Skrevet 4. oktober 2023 Skrevet 4. oktober 2023 Trodde du skulle trekke frem Mountain Cycle San Andreas. Bare pga demperen er plasser diagonalt mellom bak- og forrammen så synes jeg de ikke så like. Siter
Lars-Erik Skrevet 4. oktober 2023 Skrevet 4. oktober 2023 Synes ikke det var noe voldsom likhet mellom disse to. Da trekker jeg heller fram min gamle Marin Mount Vision fra en helt annen tid og med annen geometri, der minner i det minste baktrianglet om Oso. Siter
jrm Skrevet 4. oktober 2023 Forfatter Skrevet 4. oktober 2023 Er det så vanlig med monopivot og asymmetrisk innfesting av dempere? Siter
Roy Skrevet 4. oktober 2023 Skrevet 4. oktober 2023 Er vel litt å se det du ser etter å sammenligne de to syklene i første innlegg? Men jeg tror uansett ikke Ibis sine designere har sett bakover når de lagde Oso, det er mer som foregår og ligger bak i designet av svingarmen og opphenget. Siter NOTS - Probike AS, Ibis, Forestal og Production Privee Sykler + Outbound Ligthing lykter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.