Gå til innhold

El-sparkesykkel


Anbefalte innlegg

  • Svar 9
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Hugs på at kjøretøyet må forsikrast, og at det dermed må ha permanent serienummer. Hjelmpåbod opp til 15 år og max konstruert fart 20 km/t. 

Det er lovleg å selge sparkesyklar som er ulovlege å bruke og enkelte gjer dette. Ikkje handle med e-wheels.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnebv skrev (10 minutter siden):

Hugs på at kjøretøyet må forsikrast, og at det dermed må ha permanent serienummer. Hjelmpåbod opp til 15 år og max konstruert fart 20 km/t. 

Det er lovleg å selge sparkesyklar som er ulovlege å bruke og enkelte gjer dette. Ikkje handle med e-wheels.no. 

E-wheels har vel varierende rykte. Men for min del så holder de til 5 min unna meg med utsalg og service. 

Spesielle andre grunner siden det ikke bør handles der? 

Merkelig at de kan selge ulovlige varianter. Er jo samme hovedkort, de bare fjerner sperren på 20km/t og setter til 30 om man ønsker det. 

For egen del gikk jeg selvsagt for lovlig varianten, til store protester fra kidsa 😄 Forsikring er 59kr i mnd pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusdalen skrev (5 minutter siden):

Det blir uansett en lovlig variant med forsikring. Har skjønt at E-Wheels har et litt frynsete rykte, men blir det ikke fort slik for de som selger mest? 

Jo tror det. Og så selger de jo de Momas syklene. Makan til ræl tror jeg man skal lete lenge etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusdalen skrev (5 minutter siden):

Det blir uansett en lovlig variant med forsikring. Har skjønt at E-Wheels har et litt frynsete rykte, men blir det ikke fort slik for de som selger mest? 

Nei, e-wheels er en virksomhet helt uten etikk og moral. De selger uten skrupler både elsykler og sparkesykler som er ulovlige.
 

Konsekvensene av ulovlighetene kan for kjøper være et gjeldsmateritt du aldri kommer ut av skulle en skade noen på sin vei. Har selv hatt oppdrag for TFF og kan bekrefte at de aldri ettergir gjeld  fra skadevolder  

Kvaliteten er så vidt jeg skjønner akkurat så dårlig som prisen indikerer. 
 

De blir alltid vinket inn på mobile teststasjoner der jeg ferdes, og de ulovlige beslaglegges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Erik skrev (2 minutter siden):

Nei, e-wheels er en virksomhet helt uten etikk og moral. De selger uten skrupler både elsykler og sparkesykler som er ulovlige.
 

Konsekvensene av ulovlighetene kan for kjøper være et gjeldsmateritt du aldri kommer ut av skulle en skade noen på sin vei. Har selv hatt oppdrag for TFF og kan bekrefte at de aldri ettergir gjeld  fra skadevolder  

Kvaliteten er så vidt jeg skjønner akkurat så dårlig som prisen indikerer. 
 

De blir alltid vinket inn på mobile teststasjoner der jeg ferdes, og de ulovlige beslaglegges. 

Skjønner.

Men kvaliteten på sparkesyklene i serien vi har kjøpt har vært OK så langt. Ett hovedkort som har røket og nytt på reklamasjon kjapt og enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hbakken skrev (9 minutter siden):

(snip) 

Spesielle andre grunner siden det ikke bør handles der?  

(snip)

de bare fjerner sperren på 20km/t og setter til 30 om man ønsker det. 

(snip) 

Du svarte eigentleg på ditt eige spørsmål. 

 

Eg synes det er heilt greit primsipp at ein ikkje handlar frå bedrifter som sel produkt det er ulovleg å bruke. 

Same folka drifter kajakkogfritid som sel Momas sykler. Same greia der. 

 

Sidan eg har littegrann erfaring frå syklar er det enkelt å identifisere momasgreiene som billig av ein.. Grunn. 

Ville forundre meg om kvaliteten på el-sparkesyklene er særleg annleis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...