Gå til innhold

Bygge/motivasjonstråd


Anbefalte innlegg

Midt i Mai var jeg så (u)heldig at jeg virkelig fikk brukt opp litt av alle skatte og oljepengene vårt velferdssamfunn har.
En stygg velt i et ritt endte med 5 brudd i bekken og en hofteskål som det var dårlige prognoser for at de skulle klare å lappe sammen. 
Første operasjon gikk bra og jeg ble sendt hjem etter 10 dager og ting så bra ut. Men jeg fikk kun 36 timer hjemme før jeg ble hasteinnlagt på sykehus med nesten 40 i feber, infeksjon, gule stafylokokker og 300 i crp. 
Måtte gjennom to ny operasjoner for å få bukt med all dritten og ble liggende på sykehus i fire uker. 
 

Å være sengeliggende med store smerter og uten krefter til å gjøre noe annet enn å se på tv er lite givende, men motivasjonen til å komme meg opp og ut var stor så jeg begynte å saumfare nettet etter et byggeprosjekt jeg kunne kose meg med så fort kroppen var klar. 
Og i nå har jeg fått samlet sammen nok deler til å starte på prosjektet  

Pga bruddene kunne jeg ikke belaste beinet på tre mnd, så i skrivende stund er det omtrent seks uker siden jeg startet på den lange veien tilbake. Har mistet omtrent alt av muskler i høyrebeinet og har mye nerveskader, men med fysio og mye egentrening går det sakte, men sikkert fremover. Sykla Tour of Watopia i dag og fikk ny FTP på 163 watt! Så da er jeg halvveis 😅 Til min gravide samboers fortvilelse har jeg allerede meldt meg på Birken Allroad ‘24 og målet er å smile hele veien til Lillehammer. 
 

Men over til byggeprosjektet

Winspace G2 Gravel rammesett

Nextie karbonhjul med Terra Speed og foam innlegg. 

Ultegra RX bakgir

Ultegra fremgir

Ultegra krank (uten sprekk foreløpig)

Skulle ha Absolute Black oval 46/30 drev, men de subba i ramma 🤦🏼‍♂️🥺 så her må jeg finne noe annet som kan passe.

105 hendler og bremser skal på så fort jeg finner det styret jeg vil ha. 

Sunrace 11/36 kassett. Håper ikke bakgiret krangler på det.

Fabric sadel og Syntace f109 stem

King Cage flaskeholder og Eggbeater pedaler ligger klare til montering.



 

IMG_2971.jpeg

IMG_2995.jpeg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker sykkel, og lykke til å Birken Allroad 24!

Under dagens løpetur hørte jeg på en podcast med en Phd i Sport Physiology(Dr. Mike Israetel), og tipper det det ble nevnt 10 ganger om at menneskekroppen hadde en veldig god evne til å rehabilitere seg etter skader og ta igjen tapt muskelkraft.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har noe å bruke energien på, spennende prosjekt. Hadde du div deler fra før, eller var dette planen fra bunnen av. 
 

Jeg tryna ordentlig på rulleski i 2014 og gikk rett inn på Finn og kjøpte en rittsykkel (Supersix) fra Ringerikskraft i rent drittsinne. I 2018 ble det tre brudd i bekkenbenet under TSR og påfølgende kjøp av Ibis Ripley ettersom det mest sannsynlig var Cannondale Habit sin skyld at jeg gikk over styret. Riktignok var mine brudd en lek sammenlignet med deg.

 

Lykke til med motivasjon til opptrening, god bedring og lykke til med fødsel osv etterhvert !!!!

Endret av Emil
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil skrev (14 timer siden):

Bra du har noe å bruke energien på, spennende prosjekt. Hadde du div deler fra før, eller var dette planen fra bunnen av. 
 

Jeg tryna ordentlig på rulleski i 2014 og gikk rett inn på Finn og kjøpte en rittsykkel (Supersix) fra Ringerikskraft i rent drittsinne. I 2018 ble det tre brudd i bekkenbenet under TSR og påfølgende kjøp av Ibis Ripley ettersom det mest sannsynlig var Cannondale Habit sin skyld at jeg gikk over styret. Riktignok var mine brudd en lek sammenlignet med deg.

 

Lykke til med motivasjon til opptrening, god bedring og lykke til med fødsel osv etterhvert !!!!

Takk!

Jeg hadde noe liggende, men har kjøpt inn det aller meste. Mye er kjøpt på Finn, men har ikke tålmodighet til å vente på at alt skal dukke opp brukt, så da ble det saumfaring på alle nettsider for å finne den beste dealen. 
 

Heldigvis er brudd noe som gror og muskler noe som kan bygges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ndreas skrev (14 timer siden):

6-åringen min sa høylytt wow da hun så ramma (likte bildet bak også veldig godt). Synd hun er belemra med en far med en kjedelig blå sykkel enn så lenge 😄

Er ganske fornøyd med fargevalget! Bildet er et puslespill av Lisa Aisato, så hvis du trenger en aktivitet som opptar henne den neste uka eller to så er det bare å kjøpe inn 😅

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...