Garpen Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 Etter at noen eiker fikk hard medfart i forrige uke skulle jeg få hjelp til å vurdere om noen skulle byttes ut og evt rette litt på hjulet av Sørensen. De ringte raskt tilbake og da da at felgen er pai. Sprukket ved en nippel. Og at de gjerne bygger nytt hjul på tilsvarende felg ettersom eiker og nav er i fin form. Sjekket hjemmesiden til sykkelkomponenter, men det ser ikke ut som de har løse felger. (Ja, jeg har fyrt av en epost til de...) Noen som vet om felgene Hunt Trail Wide v2 29 selges løst og om de har samme mål som for to år siden? Quote
JanS Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 https://www.huntbikewheels.cc/products/hunt-trail-wide-v2-mtb-rim?variant=39543818223714 1 Quote
Gullars Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 Du kan likegodt fyre av en mail eller ringe Hunt gutta i England, da får du svar umiddelabart. Godt mulig du kan få en crash replacement deal der og😀 De er trivelige og kunnskapsrike 1 Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......
andersar Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 (edited) Hm, fikk ikke Hunt pepper av Hambini for byggekvalitet på ringene sine? 😇 Støtter å sende dem mail, britene er gode på raske svar på epost jevnt over syns jeg. Edited October 9, 2023 by andersar Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Garpen Posted October 9, 2023 Author Posted October 9, 2023 Ikke så ille service i Norge heller. Sykkelkomponenter tar gjerne dialogen med Hunt så snart jeg får lastet opp et par bilder av felgen. Quote
Garpen Posted October 9, 2023 Author Posted October 9, 2023 @andersar har ikke "alle" får pepper av han YouTuberen? Quote
Gullars Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 Seff ingenting i veien med å gå via Sykkelkomponenter heller, de er vanligvis kvikke, greie og ryddige. Forslaget var kun om du hadde veldig dårlig tid, da funker veldig bra å ringe. Min erfaring var fra før Sykkelkomponenter importerte og jeg kjøpte mine hjul direkte. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......
andersar Posted October 9, 2023 Posted October 9, 2023 Garpen skrev (3 timer siden): @andersar har ikke "alle" får pepper av han YouTuberen? Ikke jeg!!! Men jeg venter på invitasjon... 1 1 Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
torhovland Posted October 27 Posted October 27 Dette var smått humoristisk. Eg høyrde på ein podcast om ein fyr som sykla frå London til Sør-Afrika, og han opplevde gong på gong at Hunt-hjula sprakk. Fordi Hunt har så bra kundeservice fekk han heile tida nye, men det var jo litt logistikk-styr med å få desse levert til ulike plassar i Afrika. Til slutt gjekk han over til DT Swiss og hadde null problem resten av turen 🙂 2 Quote
Sun Flyer Posted October 28 Posted October 28 torhovland skrev (14 timer siden): Dette var smått humoristisk. Eg høyrde på ein podcast om ein fyr som sykla frå London til Sør-Afrika, og han opplevde gong på gong at Hunt-hjula sprakk. Fordi Hunt har så bra kundeservice fekk han heile tida nye, men det var jo litt logistikk-styr med å få desse levert til ulike plassar i Afrika. Til slutt gjekk han over til DT Swiss og hadde null problem resten av turen 🙂 Hørte sansynligvis den samme podcast'en. Var det ikke også en greie at hunt-felgene var alu og at han nok burde valgt karbon for bedre holdbarhet? 1 Quote
baronKanon Posted October 28 Posted October 28 On 10/9/2023 at 2:47 PM, Garpen said: @andersar har ikke "alle" får pepper av han YouTuberen? Hambini har noen ting han har legitimitet til å pepre, men nå begynner det å bli dumt. Siste målet hans er Zero Friction Cycling, som faktisk har god anseelse rundt om i bransjen. Quote
Ndreas Posted October 29 Posted October 29 @Sun Flyer jo de er en fin gjeng de der, og jeg tror definitivt karbon kunne vært bedre. Men han hadde et gyldig poeng at med en sykkelvekt på 40-50kg så setter det ganske mye press på hjulene spesielt. Pluss sikkert mye grovt underlag. Med en sånn systemvekt så hadde jeg definitivt valgt solide karbonhjul (kanskje reserve mtb), eller muligens dh-hjul hvis de måtte være alu 😄 Quote
Sun Flyer Posted October 29 Posted October 29 Ndreas skrev (7 timer siden): @Sun Flyer jo de er en fin gjeng de der, og jeg tror definitivt karbon kunne vært bedre. Men han hadde et gyldig poeng at med en sykkelvekt på 40-50kg så setter det ganske mye press på hjulene spesielt. Pluss sikkert mye grovt underlag. Med en sånn systemvekt så hadde jeg definitivt valgt solide karbonhjul (kanskje reserve mtb), eller muligens dh-hjul hvis de måtte være alu 😄 Ja. Den ekstra styrken får man ved å øke antall eiker. Jeg har to bakhjul for bikepacking. Et med 28 og et med 32 eiker. Messingnipler, selvfølgelig. Det spørs om hunt har noe sånt i sortimentet. Tryggest å gå for noe custom. 1 Quote
Recommended Posts