Gå til innhold

Erfaringer med fotobøker?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å sette sammen en bok. Mye tekst, litt bilder. Har sett litt på Cewe, men editoren er knotete til akkurat dette formålet. Lurer derfor på å sette sammen sidene i InDesign og eksportere til bilder som bare kan plasseres ut i Cewe-editoren etterpå.

Vil det funke? Noen som har erfaringer med tilsvarende prosjekt? Teksttung fotobok? Er det andre muligheter jeg ikke har tenkt på? (et lokalt trykkeri priset seg saftig ut, for å si det sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket pris på digitaltrykk type allkopi eller copycat? Når jeg var ung og jobbet med trykk var digitaltrykk det billigste. Kommer vel litt an på hvor fancy innbinding du vil ha også.


De fotobøkene vi har er ihvertfall dyttet ut på printer, antar de har noen med opplegg for innbinding og liming, antar dette finnes hos noen større trykkerier. Bor i Stavanger og her er Kai Hanssen størst på det meste og konkurrerte med allkopi på pris sist jeg skulle lage til noen plakater. 

 

Tenker at kvalitet og fleksibilitet gjenspeiles i prisen, særlig med tanke på brukervennligheten til crew og dess like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter siste taler om blurb. Har heller ikke brukt det de siste årene, men husker jeg ble frustrert da jeg av tidshensyn måtte prøve Cewe noen år etterpå, og at Cewe's brukervennlighet og opplevd kvalitet ikke var i nærheten av blurb. Men det er med forberhold om at mye kan ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...