Gå til innhold

Wattmålimg smartrulle


Horpest

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt ny til zwift og smartrulle. Kjøpte meg en Elite Suito T og har koblet den opp til zwift og hatt 3 økter. Første økten endte jeg på avg power på 457 watt over en halvtime og FTP målt til 502. Tenkte noe var alvorlig feil da jeg trodde min FTP lå rundt 270w (aldri testet) men kjørt 3x10 på typisk 235w i i3. Tok så en FTP test dagen etter og ble målt til 412. Tok dette og med en god klype salt og tenkte at jeg kjører noen intervaller dagen etter basert på FTP. Kjørte så 5x5 på 355w + 4x15 sec på 1400. Det var tungt men kontrollert. 
 

Mitt spørsmål er: Har jeg glemt noe kalibrering her eller er bare formen min myyyye bedre en jeg hadde drømt om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olve skrev (9 minutter siden):

Det kan være verdt et forsøk å kalibrere den, særlig første gang den brukes eller etter den har blitt flyttet på. Du kan gjøre dette i Zwift ved å trykke på skiftenøkkelen ved rulla under tilkoblede enheter.

Det gjor jeg før FTP testen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelmafiaen skrev (16 minutter siden):

Kan selve rulla kalibreres fra egen app? Mulig det fungerer bedre enn å gjøre det via Zwift. (Men kan hende det er samme greia for alt jeg vet)

Har funnet en app for Ellte og dette kan gjøres der. Skal få kalibrert den gjennom appen og se om det utgjør en forskjell. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar Elverum skrev (15 minutter siden):

Du er jo vitterlig tilkoblet der? 

Tror jeg har blandet controls og resistance når jeg har sett youtube videoer… Beklager. 

Controls er vel bare der man kobler til en eventuell zwift kontroller hvis man har dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horpest skrev (11 minutter siden):

Tror jeg har blandet controls og resistance når jeg har sett youtube videoer… Beklager. 

Controls er vel bare der man kobler til en eventuell zwift kontroller hvis man har dette. 

Det går såfint så, vi trenger alle en hjelpende hånd i kampens hete, innimellom!

zwift play eller elite sterzo feks, ja. Kontroller altså.

kjøpte sterzo, synes det funker greit. Kunne selvsagt hatt knapp for brems, men play blir for mye playatation for meg

  • Thanks 1

Om itj ainna så på trass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...