Gå til innhold

Terningenrittet 2024 Kristi Himmelfarts/torsdag 09.05.24


Oddefa

Anbefalte innlegg

Så har klubben faktisk lagt ut rittet på EQ-timing allerede nå (har tidligere vært veldig treg å få lagt det ut så flott gjort). En får ikke meldt seg på enda, men tror det kommer etter nyttår, skal gi beskjed i denne tråden. Men sett av tidspunktet 9.mai  folkes, si til partner, unger ++ at denne dagen skal vi til Elverumskogen for å sykle ett passe kort men passe hardt stiritt. 

Trasen blir nok ganske lik som i fjor (sub 30 km tur, sub 40 km elite) men det planlegges endring rundt runding ved mål for å få rittet litt nærmere de som står ved mål og venter/heier etc. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig👍🏻👍🏻. Og traseen er finere enn noen gang da det er bedrevet hogst i løypa. Dette har ført til en mer sikt slik at man ser hverandre bedre, løypa enda tørrere og ikke minst så er sjansen for å bli mer solbrent enda større. Altså bare knall! Selvfølgelig skal folk melde seg på her👍🏻. Odd Erik tar sikkert en ekstra lang stitur etter rittet (eller helst før😉) for de som ønsker å se mer av det flotte stinettverket Elverum har å by på. Feks en tur gjennom Mosjømarka er å anbefale👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (1 time siden):

Skal jeg ta halvdemperen?, hvilke dekk?, hvor mye luft?, er det matstasjoner over alt? hvor sliten kan man egentlig bli uten skikkelige klaringer?

LarsB

Helstiv , race king 35 psi , du kan se McDonalds og Burgerking fra traseen , bare å tråkke innom drive inn  😋

Endret av Lømo
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vurderer å dra, men usikker på hvilken jeg skal melde meg på. Fysisk sett er jeg vel på mosjonist minus, for en kar på 31. Sykler jeg 95% alene om jeg melder meg på Senior/Elite? 

Hva er forskjell på Senior/Elite og Tur traseen? 

Ikke vært med på dette før, men hører positive ting fra andre som har syklet det

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dundun skrev (2 timer siden):

Vurderer å dra, men usikker på hvilken jeg skal melde meg på. Fysisk sett er jeg vel på mosjonist minus, for en kar på 31. Sykler jeg 95% alene om jeg melder meg på Senior/Elite? 

Hva er forskjell på Senior/Elite og Tur traseen? 

Ikke vært med på dette før, men hører positive ting fra andre som har syklet det

 

Samme trasé , men eliten sykler vel ei runde ekstra , 3 vs 4 mener jeg , tipper turklassen har mer enn høyt nok tempo til at du blir svett i panna , mosjonist minus tror jeg blir 99% alene i eliteklassen

Endret av Lømo
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok påmelding til nå, men her trenger vi flere deltakere, og ikke minst finnes det mange terrengsyklister som trenger ett terrengritt som er 100 terrengritt. Virker som det blir rekordtidlig snøfritt også (iallefall på plenen min som tross alt ikke er mer en  en drøye 1 km i luftlinje). Litt under 4 uker til så tror det skal bli supert til da, mulig jeg tar en runde på beina i nær tid.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Påmelding tar seg opp, 50 stk nå. Det som så ut som soleklar pall for 1 mnd siden handler nå om å slå Otoen. Han lurte seg unna meg på slutten i fjor, hvordan er styrkeforholdet nå mon tro ? Otoen er også singel nå så han er sikkert mer på Tinder en Sykkel.org og leser sikkert ikke dette. Meld dere på folkens, plass til mange i Elverumskogene. 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ikke nok med at terningenrittet har et segment som kalles rollercoasteren, men samme dag som rittet arrangeres er det tivoli i Elverum sentrum (vårfest). Det blir tivoli utenfor Amfi-Elverum, i tillegg til diverse food trucks. Det er ca. 2km fra start/mål til Amfi og sykkelsti hele veien. Så etter man har feid gjennom rollercoasteren på Terningmoen kan man etter målgang ta med kone og barn for litt tivoli og en elgburger med churros til dessert. 
 

GPS-spor til alle rundene ligger forøvrig ute på CK Elverum sine Facebooksider. 

Endret av Even
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
dundun skrev (10 minutter siden):

Litt usikker på rundene som er lagt ut, er det 10km løypen som skal sykles x3 av tur, eller hvordan henger det sammen? Tenkte å prøvesykle rolig i helgen

Her er Oddefa eksperten, men det er den runden på 10km som sykles flere ganger. Avhengig av om du er påmeldt elite eller tur. Det er denne: https://strava.app.link/BD1U3vj4hJb

Jeg er ikke sikker på om den er oppmerket per nå. Det kan sikkert noen andre svare på. Det var mange som sykla gjennom den i går, så den er definitivt mulig å teste. Litt bløtt er det nok noen steder, men dette blir bedre og bedre for hver dag nå. 

Endret av Even
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...