Gå til innhold

Hvilke IT-sertifiseringer gjelder nå?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få en fot inn i IT-bedrifter, og planlegger å ta noen treffende sertifiseringer. Jeg har fra langt tilbake ca. 2,5 år med IT og en haug med matematikk, men har ikke arbeidet direkte med IT i IT-bedrift. Det viktige er å få en fot innenfor. Jeg takler alt av arbeidsmiljø og stress og mas, så det er ikke noe problem. Jeg tenker kanskje cloud, aws eller azure. Men er veldig åpen. (Prisen er ikke viktig). Føler ikke for å gå tilbake til universitetet (der jeg var alt for lenge i sin tid), men tenker mer en treffende sertifiseringer, både for sertifiseringen i seg selv, men også å ha noe dagsaktuelt å vise til. Jeg har plenty av prortfoliokode, så det er ikke der skoen trykker. Tenker backend ikke har forandret seg så mye, men frontend har tatt helt av. Kanskje jeg burde tatt noe der. Hva mener folket?

Endret av Ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Tenker høyt.
Hva med prosjektledelelse spesifikt rettet mot IT?
Det virker som om det er et stort behov for profesjonell ledelse i statlige foretak. Innføring av nye system i helseforetak er jo bare én av en lang rekke av innføringer som enten har gått skeis, tatt alt for lang tid og har gått på store kostnadssmeller. Staten leier inn konsultenter fra kjente selskaper for å dekke sitt behov. Statens ufordring er da at kunnskapen og erfaringen ligger hos konsultentene og ikke hos dem, og med det forståelsen av mulige konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først forsøkt å bestemme meg for om du ville jobbe som utvikler/teknisk arkitekt, eller med noe innen prosjektledelse, produktledelse, prosessledelse eller lignende. Når du har bestemt deg for det er det enklere å finne ut hvor hullene i kompetansen er (eller: hvor potensielle arbeidsgivere antar de er), og velge kurs deretter. Jeg ville tatt kontakt med noen relevante kandidater, bedt om en uformell samtale, og tatt med en nyvasket CV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IT prosjektledere er det i hvertfall ikke problem å få jobb som på sentrale østland. Det har nok mye å si hvor du er i verden og hva slags preferanser du har, men det er lassevis med jobber der ute (ihvertfall får jeg beskjed om dette over middagsbordet hver dag, fra frustrert bedre halvdel.)

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...