Gå til innhold

Moderne karbonfelger til felgbrems


Anbefalte innlegg

Hoppla. 

Som noen kanskje vet sykler jeg landevei på en tidløs klassiker. 

image.jpeg.bd93cdc23eeb69adfa422bf15a9c70a8.jpeg

Og visste dere det ikke så vet dere det nå 🙂
Jeg har fått litt oppgraderingssyke og lurer på nybygging av hjul. Er det noen som kjennet til gode moderne felgbremsfelger med en viss aereodynamisk/estetisk oppgraderingsfaktor?

 

Edit: Selvsagt tubeless

LarsB

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt Campa-gruppe hadde jo Bora-hjul vært åpenbart.
 

Hunt har felgbremshjul. 1417 gram, 36 mm dybde og 27 mm ytterbredde, slangeløs-klar, 11k. Ganske optimal felgform for 25mm dekk på en tidløs ramme. Tenker dette er en grei benchmark. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!
https://www.huntbikewheels.cc/products/hunt-36-carbon-wide-aero-road-wheelset-1417g-36deep-27wide-949

Egentlig tenkte jeg på løse felger. Men som hjulsett treffer de fra Hunt rett i smørøyet. 
Takk for tipset @YOLO Er det noen av oss som har prøvd felgbremshjul fra Hunt? Sånn bremsing i praksis-messig?

OK  felger med nok eikehull er fortsatt aktuelt også. 

LarsB

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johs78 skrev (18 minutter siden):

Samme/tilsvarende som Campagnolo Shamal Mille. Veldig gode hjul som ser bra ut.

Jeg kjører Fulcrum Racing Zero Nite på gamlekjærra, det er vel omtrent samme hjul. Jeg har vært, og er fortsatt - superfornøyd med de! 
 

IMG_4154.jpeg.073fac3c5ca48bfacbb550c2ec03ca65.jpeg

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsB skrev (På 15.12.2023 den 10.13):

Er det noen av oss som har prøvd felgbremshjul fra Hunt? Sånn bremsing i praksis-messig?

Nei, men fant to gode tester av Griptec-bremsebanen. Én av dem er med samme hjulsett. Link under. Trekkes frem en av hjulenes gode egenskaper.

Høy-kvalitets lav-profil, alu-hjul med behandlet bremsebane i svart som Shamal Mille, Zero Nite og 1400PR Oxic er nok alle svært gode hjulsett. Jeg har syklet flere år på sistnevnte. Men det er alu-hjul til karbon-pris, og grunn+smal felgform gir ingen ønsket aero-gevinst. 

Hunt 50 - CyclingNews

Hunt 36 - Road.cc

Endret av YOLO
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...