LarsB Posted December 14, 2023 Share Posted December 14, 2023 Hoppla. Som noen kanskje vet sykler jeg landevei på en tidløs klassiker. Og visste dere det ikke så vet dere det nå 🙂 Jeg har fått litt oppgraderingssyke og lurer på nybygging av hjul. Er det noen som kjennet til gode moderne felgbremsfelger med en viss aereodynamisk/estetisk oppgraderingsfaktor? Edit: Selvsagt tubeless LarsB 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YOLO Posted December 14, 2023 Share Posted December 14, 2023 Hadde du hatt Campa-gruppe hadde jo Bora-hjul vært åpenbart. Hunt har felgbremshjul. 1417 gram, 36 mm dybde og 27 mm ytterbredde, slangeløs-klar, 11k. Ganske optimal felgform for 25mm dekk på en tidløs ramme. Tenker dette er en grei benchmark. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted December 15, 2023 Author Share Posted December 15, 2023 Se der ja! https://www.huntbikewheels.cc/products/hunt-36-carbon-wide-aero-road-wheelset-1417g-36deep-27wide-949 Egentlig tenkte jeg på løse felger. Men som hjulsett treffer de fra Hunt rett i smørøyet. Takk for tipset @YOLO Er det noen av oss som har prøvd felgbremshjul fra Hunt? Sånn bremsing i praksis-messig? OK felger med nok eikehull er fortsatt aktuelt også. LarsB 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johs78 Posted December 16, 2023 Share Posted December 16, 2023 Den sykkelen syns jeg fortjener Campagnolo hjulsett. Forslag Shamal Mille eller Bora Ultra 35. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joaaso Posted December 18, 2023 Share Posted December 18, 2023 Kikk evt også på Oxic-hjulsettene til DT Swiss - da får du sort (og slitesterk) bremsebane som på karbonfelger, men bremseytelsen til Alufelger.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johs78 Posted December 18, 2023 Share Posted December 18, 2023 Joaaso skrev (6 timer siden): Kikk evt også på Oxic-hjulsettene til DT Swiss - da får du sort (og slitesterk) bremsebane som på karbonfelger, men bremseytelsen til Alufelger.. Samme/tilsvarende som Campagnolo Shamal Mille. Veldig gode hjul som ser bra ut. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Howard Posted December 18, 2023 Share Posted December 18, 2023 johs78 skrev (18 minutter siden): Samme/tilsvarende som Campagnolo Shamal Mille. Veldig gode hjul som ser bra ut. Jeg kjører Fulcrum Racing Zero Nite på gamlekjærra, det er vel omtrent samme hjul. Jeg har vært, og er fortsatt - superfornøyd med de! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YOLO Posted December 19, 2023 Share Posted December 19, 2023 (edited) LarsB skrev (På 15.12.2023 den 10.13): Er det noen av oss som har prøvd felgbremshjul fra Hunt? Sånn bremsing i praksis-messig? Nei, men fant to gode tester av Griptec-bremsebanen. Én av dem er med samme hjulsett. Link under. Trekkes frem en av hjulenes gode egenskaper. Høy-kvalitets lav-profil, alu-hjul med behandlet bremsebane i svart som Shamal Mille, Zero Nite og 1400PR Oxic er nok alle svært gode hjulsett. Jeg har syklet flere år på sistnevnte. Men det er alu-hjul til karbon-pris, og grunn+smal felgform gir ingen ønsket aero-gevinst. Hunt 50 - CyclingNews Hunt 36 - Road.cc Edited December 19, 2023 by YOLO 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts