Rittivrig Posted March 3 Share Posted March 3 Anbefaler sterkt Elgrittet i Høland 26. mai 2024, drøye 30 min østover fra Lillestrøm med bil. Supert terrengritt på ca. 5,4 mil som hovedsakelig foregår på fine grusveier. Et kort terrengparti som går nedover, og som ikke bør skremme noen. Hardtail duger i massevis. Veldig flott arrangement. Start og mål på Høland stadion. Gode parkeringsforhold ved start. Ligger flere flotte videoer ute på YouTube. Tror det var rundt 130 deltakere i turritt-klassen i fjor. Fortjener langt flere deltakere. Egen klasse for Gravel/CX. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eOpseth Posted March 4 Share Posted March 4 Støttes fullt ut! Vært fast deltager på dette rittet i mange år, alltid god stemning. Fin løype, passe variert og god miks av det meste. Ikke glem elgburgeren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsB Posted March 4 Share Posted March 4 Utrolig nok har jeg aldri prøvd dette. Setter det opp i år og håper ikke det er et korpsarrangement jeg skal på dugnad på uten å vite om det. LarsB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted March 7 Share Posted March 7 Regner med at det blir elgburger i år også ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoje Posted March 7 Share Posted March 7 Pleier det å være med mange i gravel/CX-klassen? Og hvor grovt er underlaget på stipartiene mtp gravel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nohgod Posted March 7 Share Posted March 7 I fjor var det hele 3! deltakere i gravel. Løypa er som nevnt over 96% grus. Stien går bare nedover og er veldig grei på tørt føre, men det kan fort synke nedi med smale hjul ved normal fuktighet. Store deler av løypa legger til rette for rullekjøring, men alt blir som vanlig avgjort i oppoverbakkene. I fjor var det lengre strekker med ny grus som egentlig var grov pukk, så jeg følte det ristet mer en nok med 2,4-dekk på hardtail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersar Posted March 7 Share Posted March 7 nohgod skrev (15 minutter siden): I fjor var det hele 3! deltakere i gravel. Så du sier det er en sjanse for pallplassering? Fristende! Quote Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gubben Posted March 7 Share Posted March 7 Skoje skrev (2 timer siden): Pleier det å være med mange i gravel/CX-klassen? Og hvor grovt er underlaget på stipartiene mtp gravel? Hvis det blir vått så tror jeg du vil få utfordringer i stipartiene med en grævel sykkel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rittivrig Posted March 7 Author Share Posted March 7 Her er lenke til YouTube video av hele stipartiet i Elgrittet https://www.elgrittet.no/se-video-fra-stipartiet/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rottenikken Posted March 18 Share Posted March 18 (edited) Ser ut som et fint ritt! Hardtail med «grusdekk» (raceking 2.2) å anbefale på denne? Edited March 18 by Rottenikken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rittivrig Posted March 18 Author Share Posted March 18 Jeg ville anbefalt det. Men jeg må som oftest nøye meg med å slåss blant de giftigste rytterne bakerst i feltet, så sjelden noen spør😊 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eOpseth Posted March 18 Share Posted March 18 6 hours ago, Rottenikken said: Ser ut som et fint ritt! Hardtail med «grusdekk» (raceking 2.2) å anbefale på denne? Har i hvert fall gjort det på det oppsettet mer enn en gang. Eneste grunn til at jeg sykler fulldemper på det rittet nå er at jeg sykler på samme sykkelen uansett ritt jeg deltar på. Som nevnt, siste stiparti kan bli glatt på klopper ved mye regn, og da spiller type dekk nada rolle - og det er kanskje kjappere å løpe med sykkelen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rittivrig Posted March 22 Author Share Posted March 22 Begynner å bli en del påmeldte allerede, ser jeg. Tydelig at det er flere enn jeg som gleder seg til å komme i gang igjen🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaiost Posted March 22 Share Posted March 22 (edited) Har syklet fire ganger-første gangen med hardtail og stiv gaffel. Det gikk bra fort opp den lange klatringa til å begynne med og ble ganske optimistisk etterhvert, helt til jeg kom til terrengpartiet. Slo ganske mye og vel så det, lurer på om det var det året med skikkelog gjørme nedover der. Hoppet til slutt av sykkelen ned et parti der- og jammen var det akkurat der fotografen sto og tok bilder. Fikk en del tyn etterpå med spørsmål om jeg ikke var terrengsyklist...eller en slik en som trillet sykkelen ned bakkene. I tillegg hadde jeg som vanlig nær sagt Race King 2.2 med for mye luft så det ble lite kontroll på styringa. Ble dempergaffel de neste turene. Og når jeg i tillegg har begynt med tubeless på terrengsyklene så blir det mindre dekktrykk og bedre styring (bytter framdekk om det er fare fr gjørmete parter). Syns rittet er meget bra og har lyst til å delta i år, men det er dagen etter Randsfjorden rundt så får se hvor mye energi det er igjen etter den turen. Bildet er fra 2016 tror jeg. Edited March 22 by Kaiost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rittivrig Posted March 30 Author Share Posted March 30 Over 30 påmeldte allerede, ser jeg, to mnd før rittet. Må være lov å håpe på minst et par hundre i år, og skikkelig sykkelfest. Håper de har lagra nok elgkjøtt…😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts