FredrikM Posted March 12 Share Posted March 12 Hei, Jeg minns og huske at det var en gammel TS tråd hvor det var bygget en veldig funskjonabel oppbevaringsløsning for sykler hvor syklene hang på kroker fra en garderobeskinne. Er det noen som har oppskriften på den løsningen liggende noe sted? Det er en løsning tilsvarende Stashed Products - Bike Storage Systems and Security jeg er på jakt etter, men helst hjemmesnekra 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted March 12 Share Posted March 12 Skyvedørskinne med kroker har jeg gått for. Kjøpte den største skinnen på Jula som garantert er overkill, par sånne hjulløsninger og store kroker. Problemet mitt var at jeg kun fikk tak i kroker med treskruer på, så måtte lage litt hull og styre, men funker fint. https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/beslag/innretningsbeslag/skyvedorsbeslag/aluminiumsskinne-343481/ https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/beslag/innretningsbeslag/skyvedorsbeslag/beslag-til-skyvedorer-343480/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted March 12 Share Posted March 12 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soeder Posted March 12 Share Posted March 12 Desmoskiers tråd på gammelt forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Elverum Posted March 12 Share Posted March 12 En sånn løsning vil, i tillegg til å spare plass, gi en konstant påminnelse om at bremser burde vært lufta… 2 Quote Om itj ainna så på trass Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted March 12 Share Posted March 12 Har nedoverbakke rett ut av døra..er spennende de gangene jeg glemmer å pumpe bremsene et par ganger etter at sykkelen har hengt litt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikM Posted March 12 Author Share Posted March 12 Tusen takk for raske svar. Til og med tilbud på Jula 🤩 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted March 12 Share Posted March 12 Vet, må en tur selv, vurderer litt lignende til ski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted March 12 Share Posted March 12 På tips fra noen på gamleforumet kjøpte jeg en kjempegod norskprodusert(?) skimonteringsløsning, husker ikke hva den het, men det er en slags hylleknekter som henger de opp side om side ca 4par "inn" i rommet. Skal sjekke hva de het i påsken om du vil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikM Posted March 13 Author Share Posted March 13 Park Tool's kroker (470) ser ut til å være en mangelvare rundt, noen som har erfaring med noen andre lagerførte kroker fra andre produsenter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikur Posted March 14 Share Posted March 14 Ndreas skrev (På 12.3.2024 den 14.13): På tips fra noen på gamleforumet kjøpte jeg en kjempegod norskprodusert(?) skimonteringsløsning, husker ikke hva den het, men det er en slags hylleknekter som henger de opp side om side ca 4par "inn" i rommet. Skal sjekke hva de het i påsken om du vil. Skijack? Har selv 3 stykker plassert ganske tett. Får mange ski på liten plass da! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ndreas Posted March 14 Share Posted March 14 Jess! Det var den, takk 🙂 Veldig fornøyd med den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted March 14 Share Posted March 14 FredrikM skrev (På 13.3.2024 den 12.56): Park Tool's kroker (470) ser ut til å være en mangelvare rundt, noen som har erfaring med noen andre lagerførte kroker fra andre produsenter? Brukte bare kroken fra Jula, slipte ned gjengene og mekket hull i de. Skrur man de i et trestykke som spacer så funker de også gull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts