Gå til innhold

Strava ritt, uten Strava - Virtuelle "challenges" på en ny måte


Anbefalte innlegg

Hei. 

Hvem husker Strava-rittene Oslo’s Klatrekonge og for de på øvre romerike, Tortour de Eidsvoll? Der forhåndsutvalgte segmenter dannet grunnlag for en resultatliste innenfor en gitt tidsramme? Supre konsepter som ble veldig populære, men har vært fraværende de siste årene - sikkert pga Strava sine retningslinjer for bruk av APIet deres.

Nå har jeg vært med å utvikle en tilsvarende løsning, men helt uavhengig av Strava.

Løsningen heter HurryUp (https://hurryupchallenges.com), og lar brukerne opprette og/eller delta i såkalte challenges. Både åpne for alle, eller private challenges der man utfordrer venner og bekjente på sine favorittsegmenter, innenfor forhåndsbestemte tidsrammer! Med sammenlagt resultatliste og resultater på hvert segment byr løsningen opp til god vennskapelig kniving og masse morsom trening!

Du kobler enkelt til Garmin Connect så synces øktene automatisk. Om man har andre enheter enn Garmin, kan man laste opp filen manuelt (støtte for bl.a. Suunto og Polar er rett rundt hjørnet).

Det er laget en enduro challenge på Romsås og Røverkollen med fem morsomme stisegmenter, "Røverkollen Enduro Challenge Spring 2024"!
Om dette virker spennende er det bare å delta her: https://www.hurryupchallenges.com/challenges/roverkollen-enduro-challenge-spring-2024

Og trives du best på veien, sjekk ut "Oslo Klatregkonge": https://www.hurryupchallenges.com/challenges/oslo-klatrekonge 

Eller rett og slett lag din egen challenge, privat eller public og inviter venner til en morsom sesongstart!

Ville også satt stor pris på feedback dersom dere velger å teste løsningen 🙂 

PS. Det er gratis å prøve HurryUp første 30 dager (ingen binding, og man trenger ikke registrere noen betalingsinfo) - Jeg er medgrunlegger for løsningen. Offisiell lansering er 18.mars, men løsningen er helt åpen og klar til å brukes nå.

- Dersom innlegget ikke hører hjemme i forumet, under denne kategorien, eller ikke er tillatt i det hele tatt, så er det selvfølgelig bare å slette det eller gi meg beskjed så fjerner jeg.

Mvh
Kristoffer

  • Like 4

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult opplegg. Blir spennende å se hvordan det fungerer. 

Må alle brukere/deltakere være medlem, eller er det kun arrangør? 

 

powerwolf skrev (9 timer siden):

- Dersom innlegget ikke hører hjemme i forumet, under denne kategorien, eller ikke er tillatt i det hele tatt, så er det selvfølgelig bare å slette det eller gi meg beskjed så fjerner jeg

Selv om du her har kommersielle interesser så synes jeg at opplegget er såpass interessant og relevant for forumets deltakere at jeg ikke ser noe problem med det. Det er vel grunn til å tro at her kan komme en del tilbakemeldinger/forbedringsforslag også etterhver

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Stefan77 said:

Kult opplegg. Blir spennende å se hvordan det fungerer. 

Må alle brukere/deltakere være medlem, eller er det kun arrangør? 

 

Selv om du her har kommersielle interesser så synes jeg at opplegget er såpass interessant og relevant for forumets deltakere at jeg ikke ser noe problem med det. Det er vel grunn til å tro at her kan komme en del tilbakemeldinger/forbedringsforslag også etterhver

Takk for tilbakemelding, setter pris på det! Har virkelig troen på dette konseptet.

Ja, alle må være medlem for å benytte tjenesten på dette tidspunktet, rett og slett for å få til god håndtering av aktivitetsdata fra Garmin og andre enheter.

Det stemmer, jeg har kommersielle interesser ved å fremme løsningen. Men tror at veldig mange kan få glede av konseptet, og som du sier så er det jo ganske relevant for mange i dette forumet! 🙂 

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, kettill said:

Interessant konsept. Er det mulig å kombinere med en påmeldingsløsning? Slik at det eventuelt kan erstatte annen tidtaking i klassiske ritt?

Det går ikke per dags dato, men ingen umulighet i fremtiden. Det skal riktignok sies at dette baseres på GPS data, så det vil kunne by på utfordringer mtp nøyaktighet.
Vi har ikke tenkt så langt enda, men tar med oss ideen og skal virkelig se på det! 

Takk for innspill 🙂

  • Like 1

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende løsning. Men er det mulig å finne challenges i eget område uten å lage profil for gratis test? Skeptisk til gratis prøveperiode, løper ofte over i betaling. Og er det ingen som har laget  challenge i mitt nærområde, så er jeg uansett ikke interessert 

Endret av Kolli
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolli skrev (13 minutter siden):

Spennende løsning. Men er det mulig å finne challenges i eget område uten å lage profil for gratis test? Skeptisk til gratis prøveperiode, løper ofte over i betaling. Og er det ingen som har laget  challenge i mitt nærområde, så er jeg uansett inne interessert 

Står at ingen betalingsinformasjon trenger og registreres. Trygt å kjøre på 🙂

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kolli said:

Spennende løsning. Men er det mulig å finne challenges i eget område uten å lage profil for gratis test? Skeptisk til gratis prøveperiode, løper ofte over i betaling. Og er det ingen som har laget  challenge i mitt nærområde, så er jeg uansett ikke interessert 

Hei du! Takk for tilbakemelding. Man må registrere bruker, men som @torbjornhb nevner ovenfor, så er det ikke behov for å registrere betalingsinformasjon. Så det er helt trygt å prøve de første 30 dagene.

Forståelig at det kanskje ikke er interessant om det ikke er noen challenges i nærheten. Men vil påpeke at løsningen nettopp ble lansert, så selv om det ikke finnes noen akkurat nå, er det gode muligheter for at det kommer noen den neste tiden 🙂 Ellers kan jeg nevne at det er veldig enkelt å lage din egen public challenge, så kan hvem som helst bli med på dine favoritt-segmenter 🙂

  • Like 1

Syklist og medgründer i HurryUp - Segmentbaserte ligaer for sykkel, løp og ski.

Prøv gratis på HurryUp.no 👈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...