Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bruktsykkel


Anbefalte innlegg

Hei! Min kone skal kjøpe seg en landeveissykkel slik at hun kan bli med på turer. Jeg har sett på flere sykler til henne, men alltid fint med innspill fra folk som har peiling. 

Budsjett: Rundt 15000kr, kan strekke seg noe over dette om det er godt kjøp. Stort ønske om skivebremser, annet er vel egentlig uaktuelt. 
Høyde: 176cm, med lange ben. 
Geometri: Ikke vandt med landevei så heller mer mot mindre aggressiv geometri. En mellomting er det beste. 

Skal brukes mest til turer på inntil 10 mil. Både rolige og harde treningsturer. 

Har vært på utkikk etter en bra Cannondale CAAD Disc 13, men ikke funnet noe enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 10
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

perbl skrev (12 minutter siden):

CAAD er vel ganske sinna geometri fortsatt? CAAD10en jeg hadde var hvertfall ikke noe utpreget komfortracer.

Ser på test at den ligger helt i toppen av sportslig geometri, på grensa til konkurranse. Så du kan ha rett der, men må teste den.

Bare å sende flere forslag, settes pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.sykkelshoppen.no/products/merida-scultura-endurance-400-medium?variant=40855213310025

Er vel en av disse samarbeidsbutikkene til Unaas, har aldri handlet der men det er nå en lokal butikk på Grenland ser det ut som. Bra pris mtp Shimano 105. Endurance 300 har Tiagra til enda litt mindre:

https://www.sykkelshoppen.no/products/merida-scultura-endurance-300-medium

Vet ikke hva fjernlager betyr her, bare dukket opp i søket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...