Gå til innhold

Grand Canyon:ON 8. Noen bedre?


Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg en sånn. Har en toåring og en på vei, og det å dra sykkelvogn med to fra våren 25 blir for tungt for en utrent latsabb. Primærbruk blir hjemme/jobb/bhg/butikk innen 5km radius.


Ser for meg at sykkelen er allsidig, har en ok dempegaffel som skiller den fra mange sykler i samme segment, og en rimelig moderne geo som også innbyr til en sjelden stitur. En del av appellen er at jeg flytter til Sunnmøre fra neste år og får da tilgang til sætreveier opp mot 500m som ofte er stengt for bil. Vagt håp om å sykle til foten av fjellet, gå tur sommer og vinter og så sykle hjem. Med og uten vogn om sommeren.
dempegaffel og dropper er ikke et must men jeg har lyst på en sykkel med plass til minst 2.35 dekk. 
 

så spørsmålet- hvilken sykkel er et bedre kjøp for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett så mye på hva som kommer i år av elsykler, men til prisen virker det som en ganske ok kjøp. Sammenlignet med de jeg ser rundt 40k-ish, så har den større batteri(750Wh vs 625/500), litt bedre motor(Bosch CX vs "vanlig") og bedre gaffel(her er det mye middels hos konkurrentene).

Noen tanker:

- Større batteri er alltid en fordelen, gir mer frihet og muligheter. Oppleverer veldig god rekkevidde med 625Wh batteri, men man blir skremmende fort vant til Turbo-modus. Det gjør det adskillig lettere å komme seg ut på tur. Høydemetere spiser fort batteri, så om du planlegger bratt terreng, er batteri fornuftig prioritet.

- Belte er det letteste når det kommer til vedlikehold. Dyrt. Kommer gjerne mer på bypendlere. @baronKanon anbefaler KMC EPT kjede om vinteren. Er det godt nok for baronen, fungerer det sikkert mer enn godt nok for de fleste.

- Jeg er usikker på om den kommer med sporingsenhet. Det virker slik på teksten, men trodde det ofte var en ekstra GPS-enhet en måtte kjøpe til kr 1000ish.

- Anbefaler skjermer. Det letteste er vel noen en kan ta av og på fort, såfremt man ikke vil kjøre med det hele tiden.

  • Like 1

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at god batterikapasitet er et pluss hos denne. I utgangspunktet hadde jeg fint klart meg med noe ala en motorisert Kona Unit eller lignende. Vil tro det blir å bestille fra Tyskland om det ikke dukker opp interessante alternativer her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...