Gå til innhold

Bremseslanger pr meter?


Anbefalte innlegg

Jeg husker i gode, gamle dager så kjøpte vi wirestrømper som metervare. 
Ser at de fleste nettbutikker selger bremseslanger i pakker med typisk 2m slange pluss litt smådeler til ca 300 - 500kr…! 
Det er jo en helt rå pris for et helt sikkert billig produkt. Så; hvor kjøper folket bremseslanger? Får man kjøpt de «løst», altså metervis? 
 

 

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikeshop har Shimano BH90 pr meter til 99,- her: https://bikeshop.no/shimano/y13098582/shimano-xtr-bh90-bremseslange-sort-hydraulisk-rett-rett-pr-meter?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiMmwBhDmARIsABeQ7xSIj6ojHC0O8yGxtn65aqO6BlIKaMHzFbkuztnjddgo2m95qZfqbxAaAkbcEALw_wcB

Jeg dro til XXL og spurte verkstedet om å få kunne kjøpe BH90 pr. meter og det var ingen problem. Da jeg kom til kassa var prisen 540,- for 2,7m, så mye billigere å handle fra Bikeshop. Mulig det finnes andre butikker som også tilbyr det, men fant ingen med et raskt googlesøk da jeg var på leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjørt BH90 på SRAM.

Sjekket reservedelslista til SRAM, og kan ikke se at de har noen lange slanger tilgjengelig der. 

Det finnes også 3.partsløsninger, men til landevei tror jeg ikke det er så lett å få de festet.

Alternativt kan du jo sjekke AliExpress. Kjøpte noen slanger derfra en gang og de var greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg bare slange, altså - uten hardware. 
 

Krympeperler, stifter psv er jo enkelt å få tak i og relativt billig, men skal man ha litt slange, da..! Da blir det dyrt. Og vsnskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 50m rull med Goodridge fra CRC (mener jeg å huske) for sikkert 10 år siden.. Har fortsatt ikke brukt opp den rullen, kvaliteten er så god så de varer lenge også... Men de er veeeldig stive.

 

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, andersar said:

Jeg kjøpte 50m rull med Goodridge fra CRC (mener jeg å huske) for sikkert 10 år siden.. Har fortsatt ikke brukt opp den rullen, kvaliteten er så god så de varer lenge også... Men de er veeeldig stive.

 

Har bevisst ikke anbefalt armerte 3.parts slanger, da

  1. De er stive som fy, og er vriene å rute ut fra hendel og i bøyen på krøllestyret
  2. De krever ofte veldig spesielle nipler, som gjerne er laaaaaaaaange, og garantert ikke får plass inni en brifter.

Har kjøpt noen slanger for Magura på Aliexpress med hell, der jeg kunne bruke Maguras egne nipler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...