Gå til innhold

Lastesykkel til barnetransport


Anbefalte innlegg

Noen tips til hva man bør se etter i lastesykkel til pendling og med plass til et par barn?

Ser det finnes både «langtail» og «bakfiets», holder mot en der ungene sitter foran

Er elektrisk motor et must?

Budsjett 50-100 k 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker long-johns (bakfiets). Bedre kontakt med ungene og min (Bullitt) er veldig fleksibel ift. hva du kan laste oppi. Har en del time på en R&M packster 80, den har plass til betraktelig større dekk og med demping foran er det mer SUV-følelse. Begge to har mulighet til å ta av alt av sideplater foran og laste opp ganske heftig. Gamle motorer på de jeg har brukt, antar nyere motorer er enda bedre mtp. moment. 

Skulle jeg kjøpt uten motor ville jeg sett på en omnium, de får du bygd ganske lette men med litt begrenset plass til unger. Jeg er veldig glad i kjørefølelsen på bullitten, føles rask og responsiv til lastesykkel å være. Kan bygges relativt lett men litt begrenset hvor fete dekk du får på (maks 2-2.15"). Begrenser utvalget i piggdekk litt. Ville definitivt gått for motor hvis du skal mye opp og ned bakker med last oppi. 

Hvis det er relativt flatt og du har god tid så er det ingenting i veien for å kjøre uten motor, men da ville jeg personlig gått for lettest mulig sykkel.

Mange produsenter har mye tilbehør for barnetransport, hvis du har behov for dette så må du nesten se hva de tilbyr. Kasse foran er en del friere hvis du skal bygge selv.

Ellers er erfaringene med lastesykkel at det er helt gull. Parkering rett foran alle butikker, ingen kø og fornøyde unger så lenge de er kledd etter været 😉 Så får jeg luftet meg og slipper å koke i bil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...