Gå til innhold

Bremseklosser


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt ganske god erfaring med Uberbike Race Matrix, men synes de har hatt en tendens til å bli glaserte. Så nå ønsker jeg noen forslag til andre bremseklosser som funker bra. Det er Hayes Dominion bremser. Uberbike tilbyr bare Race Matrix til de bremsene.

Jeg har tidligere brukt sintrede klosser, men nå har jeg mer tro på organiske. Såvidt jeg skjønner har sintrede sin styrke når de er varme. Organiske har bedre bitt når de er kalde, og hyler mindre. Jeg driver stisykling, ikke utfor, så bremsekraft når de er kalde er viktig. Det er også en fordel om bremsene er lette å kjøre inn.

I Enduro MTB sin test så brukte de grønne Sinter bremseklosser når de testet alle bremsene med samme belegg. Hayes Dominion fikk 15% større stoppekraft med disse klossene. Så de er en kandidat. Noen som har erfaring med dem? Får man kjøpt den i Norge?

Jeg har lest bra ting om Galfer. Er det Pro som gjelder? Sykkelkomponenter har standard, mens det ser ut som jeg måp til utlandet for å finne Pro. Er standard bra?

Andre forslag?

Endret av arne_and
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baronKanon skrev (58 minutter siden):

Ja, du slipper å reise utenlands for å bestille på internett.

Jeg tror du skjønner hva jeg mente. Jeg foretrekker norske nettbutikker når det er mulig og ikke vesentlig dyrere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen S. skrev (53 minutter siden):

Hva med de orginale fra Hayes? Ikke bra nok? bremsene får jo kjempeskryt liksom, og klosser nevnes sjelden i testene så jeg tenker de er gode nok? 

De er sikkert gode, men I Enduro MTB sin test så brukte de grønne Sinter bremseklosser når de testet alle bremsene med samme belegg. Hayes Dominion fikk 15% større stoppekraft med disse klossene. Så hvorfor ikke gå for noe som er bedre enn standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid serviceinnstilte sykkelkomponenter.no sjekker om de kan ta inn rett type Galfer. Jeg synes det er mer behagelig å handle fra dem, slipper usikkerhet rundt dobbelt mva pga VOEC-tull. De nettbutikkene jeg fant dem i blir ganske dyre med mindre jeg kombinerer det med noe annet stæsj. Hvis jeg f.eks. kjøper to par bremseklosser fra r2-bike.com så blir det ca 400 kr per par ferdig fortollet og levert.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, arne_and said:

Alltid serviceinnstilte sykkelkomponenter.no sjekker om de kan ta inn rett type Galfer. Jeg synes det er mer behagelig å handle fra dem, slipper usikkerhet rundt dobbelt mva pga VOEC-tull. De nettbutikkene jeg fant dem i blir ganske dyre med mindre jeg kombinerer det med noe annet stæsj. Hvis jeg f.eks. kjøper to par bremseklosser fra r2-bike.com så blir det ca 400 kr per par ferdig fortollet og levert.

R2-bike er bare vanskelige. De fleste som ikke er medlem av VOEC fjerner lokal MVA, og så er det ganske lavt fortollingsgebyr på lavere verdi; 45 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R2-bike har blitt bedre, de fjerner mva og har ok fraktpris, men det blir likevel dyrt for så små ordre. Men med "VOEC-tull" mente jeg at jeg ser mange plages med fortollingstull i diverse nettbutikker. Butikken belaster mva, men kunden må betale mva også til de som fortoller i Norge. Kanskje skyldes det at butikken ikke rapporterer korrekt til VOEC, kanskje er det fordi posten suller, hvem vet. Resultatet er uansett styr for kunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, arne_and said:

R2-bike har blitt bedre, de fjerner mva og har ok fraktpris, men det blir likevel dyrt for så små ordre. Men med "VOEC-tull" mente jeg at jeg ser mange plages med fortollingstull i diverse nettbutikker. Butikken belaster mva, men kunden må betale mva også til de som fortoller i Norge. Kanskje skyldes det at butikken ikke rapporterer korrekt til VOEC, kanskje er det fordi posten suller, hvem vet. Resultatet er uansett styr for kunden.

Derfor jeg synes det er aller best uten VOEC 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...