Gå til innhold

Hjulretting


Anbefalte innlegg

Ja, det ville jeg uten videre tro. Med klossene som referanse ser det ut som det er 3mm eller så. Lettere å se når man får satt den i stativ og etablerer et startpunkt.

Men hvordan oppstod det til å begynne med? Bytta eiker/eikebrudd?

  • Like 1

Styreleder NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | Oppmann og medlem i Anleggsgruppa i BOC "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som novise har jeg prøvd meg på hjulretting i flere omganger på hjul med lite kast. Men når dette gjøres sporadisk så er det tidkrevende hver gang. Eikespenning er også avgjørende for at hjulet skal bli stabilt og holdbart. Park Tool med flere har gode instruksjoner både på retting og eikespenning. Appen vil også vise hvor nært en kommer det ideelle.
https://www.parktool.com/en-int/blog/repair-help/wheel-tension-balance-app-instructions

image.png.e7bc5b3a70d3479d3898cc607055c341.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...