Gå til innhold

Anbefaling hundeklipper? For hjemmeklipperen.


Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg spent, noen har vel også nerda dypt i hundeklippere? Jeg er selvutnevnt skamklipper av mamma sin Bichon havanais. De må klippes omtrent hver annen måned for å ikke se ut som en sånn mopp. Det koster en liten formue hos frisør, så den jobben tar jeg. Men man må jo ha no verktøy som duger. Etter anbefaling fra oppdretter startet jeg med Biltema sin  og makan til plastikk mansjit skal du lete lenge etter. Skammelig søppel. Så nå ser jeg etter noe mer holdbart. Helst med batteri for å kunne klippe utendørs. Noen anbefalinger? 

Dette er Amanda som er litt under et år, altså fortsatt ung, men så langt ser det ut som en helt fantastsik rase. Akkurat stor nok til å kunne være med på noenlunde skikelig fotturer. Liten nok til å kunne kjippes oppi sekk/veske dersom det blri langt eller mye styr. Utrolig fokusert på eier, rolig, takler greit en rolig dag uten masse aktivitet... Ja en virkelig stabil og fin selskapshund. 

20240501_113316.jpg.4449f1e1f5ffd1fcb1c8be381ad7ca4d.jpg

20240501_113953.jpg.85d3e66d728ac77809121fef972fedb4.jpg

 

For referanse: Samme rase som fjollehund/mopp:

A white Havanese dog frolicking in the grass

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Postede bilder

Jeg foreslår å handle fra samme sted som jeg handlet maskin for å klippe babyhåret jeg har på toppen, nemlig Norsk Småfeservice. Fremragende kundeservice og.

Hvis Oster-maskinene de selger til hund/katt er like solide som den jeg har for hodet og skjegget mitt er dette kanskje den siste maskina du kjøper for bruken. Med forbehold om at jeg ikke har teste dem sjøl da, men ser nå lignende maskiner i bruk i fjøset til slekta for kyr og kalver.

https://smaafe.no/klippemaskin/klippemaskin-hund/

Sykkel.org for sykkelentusiaster på alle slags underlag og styreformer. Vær noenlunde grei: https://www.sykkel.org/guidelines/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fra wahl som jeg kjøpte til meg selv når jeg var kortklipt. Nå har vi fått langhåret katt og den funker fjell til å klippe dyret. Skarp, virker lett å vedlikeholde og god beskyttelse mot å kutte huden. Deilig smell i kontaktor når du skrur den på også 😉 Skulle etter gamleforumet sine innspill være the shit og den gangen solgte de på clasern men ser ut til at de er ute av sortimentet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Wahl Taper 2000 til meg selv og er svært fornøyd med den, men vil gjerne ha noe på batteri til hunden. Men jeg har vært inne på tanken om at kanskje utvalget/konkurransen er større på klippere til mennesker og man kan få med bæng for the bucks der. Pelsen som skal klippes her er jo veldig tynn/fin. 

 

Har for øvrig funnet ut at Wahl KM anbefales av mange proffer: https://smaafe.no/produkt/km-cordless-klippemaskin/

Litt stiv pris og muligens litt voldsom til en så liten hund.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...