Thomassen82 Posted May 15 Share Posted May 15 Jeg innser at å ha 3 sykler fordelt på trappa og yttergang ikke er bærekraftig lengere, så nå ser jeg etter en form for oppbevaring utendørs. Bor på en rolig plass, men det må være låsbart. Noen som har erfaring med sykkelskur eller lignende? Planlegger ikke å bo i nåværende bolig veldig lenge, så garasje det utgår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted May 15 Share Posted May 15 Oppbevaringsbod Naboen har en sånn en og er veldig fornøyd, mest barnesykler og hageutstyr da. Begrenset av høyde, ellers ble det vurdert de byggesettene for boder som er litt større. Hvis mulighet villejeg heller gått for noe sånt, selv om ikke så lett å ta med seg. Sykkelskur 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted May 15 Share Posted May 15 Det finnes mange typer skur/redskapsbod, f.eks. hos Coop Bygg. Et i metall i riktig dimensjon er vel lett å sette opp, og evnt. selge hvis du skal flytte. Metall eller treverk, alle krever vel en form for forankring for syklene vil jeg tro. Om en vil at de skal stå trygt. Sykkelstativ montert på store tunge heller kan kanskje fungere. Evnt. forankre en kjetting til en murblokk i granitt. 30x30 veier 260kg pr lm. 30 sekunder med vinkelsliper, så er kjettingen borte, men man har i det minste forsinket tyven litt om han absolut skal ha sykkelen(e). Quote Kaffe- og teansvarlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted May 16 Share Posted May 16 Du bygger jo fort en enkel bod basert på normalt konstruksjonsvirke og da kan du jo tilpasse den litt som du vil. De fleste som kjøper en bolig er jo ikke negative til ekstra oppbevaringsplass sålenge du ikkelager noe som skjemmer eiendomen. Har bygget sykkelbod hjemme og sykkel/vedbod på hytta og jeg er ingen snekker😀 De fleste av de byggesettene er av "dukkestue" kvalitet ellers så blir det relativt dyre. Quote Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts