Gå til innhold

Sykkelskur, erfaringer


Thomassen82

Anbefalte innlegg

Jeg innser at å ha 3 sykler fordelt på trappa og yttergang ikke er bærekraftig lengere, så nå ser jeg etter en form for oppbevaring utendørs. Bor på en rolig plass, men det må være låsbart. Noen som har erfaring med sykkelskur eller lignende? Planlegger ikke å bo i nåværende bolig veldig lenge, så garasje det utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange typer skur/redskapsbod, f.eks. hos Coop Bygg. Et i metall i riktig dimensjon er vel lett å sette opp, og evnt. selge hvis du skal flytte. Metall eller treverk, alle krever vel en form for forankring for syklene vil jeg tro. Om en vil at de skal stå trygt.

Sykkelstativ montert på store tunge heller kan kanskje fungere. Evnt. forankre en kjetting til en murblokk i granitt. 30x30 veier 260kg pr lm. 30 sekunder med vinkelsliper, så er kjettingen borte, men man har i det minste forsinket tyven litt om han absolut skal ha sykkelen(e).

Kaffe- og teansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bygger jo fort en enkel bod basert på normalt konstruksjonsvirke og da kan du jo tilpasse den litt som du vil.

De fleste som kjøper en bolig er jo ikke negative til ekstra oppbevaringsplass sålenge du ikkelager noe som skjemmer eiendomen.

Har bygget sykkelbod hjemme og sykkel/vedbod på hytta og jeg er ingen snekker😀

De fleste av de byggesettene er av "dukkestue" kvalitet ellers så blir det relativt dyre.

Fortsatt under 50, men blir eldre for hver dag som går......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...