Gå til innhold

Gautefall


Lucky

Anbefalte innlegg

Syklet der torsdag forrige uke så ikke mange dager siden. Har vel regnet etter det men var kun gjørme fåtall plasser da. Syklet fra Alpinsenteret, opp den bratte transportveier og så krevende trasé til Canvas før ut igjen Felahovet. Var nok ikke det sporet som ga mest flyt og lettsykla opplevelse og ikke alle jeg hadde med trivdes der. Personlig så digget jeg terrenget. Rått område. 

Endret av Oddefa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for oss som ikke har rå til 7000kr for en helg hos canvas, finnes det noen muligheter for å lade EL sykkel enten i gautefall eller canvas? sykt keen på å prøve sitene der ute men er avhengi av en kafe eller noe i den dur for å få ladet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camping Treungen ? Eller tenker du underveis på dagstur ? Har ikke erfaring med EL sykler og batterikapasitet så vet ikke hvor lenge de holder men vil vel tro 4 t med normal bruk holder de ? Mulig hotellet/logden er åpen på Gautefall. 

Endret av Oddefa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært nede og sjekket ut litt av omrdet.

Hadde en tur fra alpinsenteret og den løypa ble for sort og bratt for meg, Hadde ett par andre turer som var adskillig bedre. Mitt generelle inntrykk er at dette er terretorie for grove fulldempere med solide dekk og godt trente stisyklister med futt i beina. Stiene kunne vært markert bedre og det er lett å surre seg bort. Stedvis veldig glatt når det regner, nye og solide dekk anbefales.
Sikkert like fint å gå på beina her som å sykle. Vinterstid må det være strøkent her

Fantastisk område som tydeligvis er en gullgruve for hytteutbyggere, her bygges det mye stort/gedigent/trangt/i bøtter og spann.

For de som liker å kjøre bil så er det definitivt vært turen fra Oslo

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddefa skrev (På 24.7.2023 den 22.22):

Syklet der torsdag forrige uke så ikke mange dager siden. Har vel regnet etter det men var kun gjørme fåtall plasser da. Syklet fra Alpinsenteret, opp den bratte transportveier og så krevende trasé til Canvas før ut igjen Felahovet. Var nok ikke det sporet som ga mest flyt og lettsykla opplevelse og ikke alle jeg hadde med trivdes der. Personlig så digget jeg terrenget. Rått område. 

 

Ikke EL-sykkel på deg så vidt jeg forstår? 

 

Fulgte du en av rutene på Trailguide? Evt hvilken? 

Tror mye der oppe/borte handler om å treffe de riktige stiene. Har selv lyst på tur til området, men tar meg ikke råd til ett Canvas-opphold nå for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den på på strava, tror jeg bare søkte på ruter Gautefall/Canvas. Ikke EL nei. Som sagt, jeg syntes det var en nydelig tur. Men de andre fant den som tidvis fin og tidvis for hardt/mye gåing. Dør ikke av å gå litt så lenge en går etter stien he he. Men kan garantert treffe bedre mht mest mulig flyt. Men bor i Norges flytstimekka så greit å få litt utfordring også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...