ocvmelbye Posted May 30 Share Posted May 30 Hei Har fått tilbake sykkel fra service, men er ikke fornøyd, synes kjedet subber på minste skiva foran og største bak. Har gjort små justeringer på L og H foran og bak, men minimal forbedring. Synes kjedet svinger seg veldig, se bilde. Noen tips til hvordan få dette perfekt? Har ikke tid til å få utbedret dette hos verksted da jeg skal sykle i helgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted May 30 Share Posted May 30 Ser nå ut som kjedet er på tur til og oppe av på det bildet. Hvordan ser det ut rett ovenfor kranken? Ikke juster noe på giret bak vis det er foran det subber bare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocvmelbye Posted May 30 Author Share Posted May 30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocvmelbye Posted May 30 Author Share Posted May 30 OleF skrev (12 minutter siden): Ser nå ut som kjedet er på tur til og oppe av på det bildet. Hvordan ser det ut rett ovenfor kranken? Ikke juster noe på giret bak vis det er foran det subber bare. La ved noen bilder. Ikke verdens enkleste sted å ta bilde, men håper de er forståelige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleF Posted May 30 Share Posted May 30 Ser den ligger inntil kjedet ja, burde vært 1-2mm klaring. Prøv å skru L skruen på framgiret mot klokka. Da skal det bevege seg mot ramma. Vis det står stille så ta å prøv og dytt forsiktig på det mot ramma. Vis det da blir klaring men det går tilbake er wier for stramm og må slakkes på litt, men ikke mye tipper jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocvmelbye Posted May 30 Author Share Posted May 30 Takk skal du ha! Jeg mener bastant at L skruen er helt skrudd ut etter service, så den får jeg ikke justert på i ønsket retning. Muligens slakke av wire litt så der er mer å gå på. Skal prøve i morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inge Posted May 30 Share Posted May 30 Anbefaler å finne frem Shimano-manualen til fremgiret og gå gjennom hele prosedyren for å justere, det blir perfekt. Det er en strek inni der som indikerer om wire er stram nok, hvis du klikker giret til øvre trimposisjon kan du fort se om den liner opp eller ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvindh Posted May 31 Share Posted May 31 Det der så ikke helt riktig ut. Hvis det er R7000 så bruker du denne manualen: Manual Hvis det er eldre modell kan du f.eks se på denne: Video Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocvmelbye Posted May 31 Author Share Posted May 31 Takk for hjelp alle sammen! Etter å ha lest manualen fant jeg flere feil på montering av systemet, så jeg tok den med til forhandler. De tok justeringen og byttet wire på framgiret. Noe muffens må det ha vært for sykkelen bikket 1000km etter sist tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts