Gå til innhold

Justering av gir (105)


Anbefalte innlegg

Hei

Har fått tilbake sykkel fra service, men er ikke fornøyd, synes kjedet subber på minste skiva foran og største bak. Har gjort små justeringer på L og H foran og bak, men minimal forbedring. Synes kjedet svinger seg veldig, se bilde. 

 

Noen tips til hvordan få dette perfekt? Har ikke tid til å få utbedret dette hos verksted da jeg skal sykle i helgen

IMG_1617.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 8
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

OleF skrev (12 minutter siden):

Ser nå ut som kjedet er på tur til og oppe av på det bildet. Hvordan ser det ut rett ovenfor kranken? Ikke juster noe på giret bak vis det er foran det subber bare.

La ved noen bilder. Ikke verdens enkleste sted å ta bilde, men håper de er forståelige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den ligger inntil kjedet ja, burde vært 1-2mm klaring. Prøv å skru L skruen på framgiret mot klokka. Da skal det bevege seg mot ramma. Vis det står stille så ta å prøv og dytt forsiktig på det mot ramma. Vis det da blir klaring men det går tilbake er wier for stramm og må slakkes på litt, men ikke mye tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Jeg mener bastant at L skruen er helt skrudd ut etter service, så den får jeg ikke justert på i ønsket retning. Muligens slakke av wire litt så der er mer å gå på. 
 

Skal prøve i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å finne frem Shimano-manualen til fremgiret og gå gjennom hele prosedyren for å justere, det blir perfekt. 
 

Det er en strek inni der som indikerer om wire er stram nok, hvis du klikker giret til øvre trimposisjon kan du fort se om den liner opp eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp alle sammen! Etter å ha lest manualen fant jeg flere feil på montering av systemet, så jeg tok den med til forhandler. De tok justeringen og byttet wire på framgiret. Noe muffens må det ha vært for sykkelen bikket 1000km etter sist tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...