Gå til innhold

Magura MT8 stempel tregt


Anbefalte innlegg

Det ene stemplet på min Magura MT8 brems går tregt. MT8 er to-stemplet.  
jeg har rengjort rundt stemplene og smurt rundet det trege stempler med brenselolje. Deretter har jeg holdt igjen det gode stemplet og presset ut det dårlige. Har gjentatt dette 10-15 ganger og det ble bedre men det er fortsatt en del forskjell. Skal jeg bare gjenta denne prosedyren inn i evigheten eller er det noe annet jeg kan gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har prøvd å få halvgamle Magurabremser (MT5) til å bli bedre på akkurat dette med å presse ut stempler, rengjøre med Q-tips og ulltråd, smøre, presse inn og ut noen ganger, og gjenta og gjenta. Det ble ikke bra. Kanskje blir pakningene slitt? Jeg er i alle fall lei og prøver meg på Dominion i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan se ut til å være akilleshælen til Magura. Før eller senere, og ofte for tidlig, begynner stemplene å henge og det ser ut til å være umulig å fikse. De går da far å være fantastiske bremser til bare ok bremser - for meg. Dette er grunnen til at jeg også vurderer Dominion neste gang jeg føler meg rik. Eller neo annet som er laget for å kunne serves. Selv om magura kaliper er ganske billig så byr det meg mot at de ikke kan repareres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tørket brems med fille før bytte av klosser, brukt bremserens til bil for å rense. Har så smurt med silikonspray eller WD olje med silikon. Har virket bra for meg siden 2017.

Kjørt hele året med MT5 på el-fat og kaliptere har vært bra, men bremse håndtak var dårlig. Kjøpte nytt håndtak av en bedre modell på den ene siden.

 

Mulig du må bytte hele bremsen hvis den ikke har løsna nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...