basse Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Hei! Skal til Larvik en uke første uka i fellesferien og tar med landeveissykkel. Er helt ukjent i området og lurer på om dere har tips til turer med start i Larvik på rundt 2 timer (50-60 km). Smale landeveier foretrekkes 🙏 1 Quote
Soeder Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Fint å dra seg unna de mest trafikkerte strekningene ihvertfall. F. Eks bruke Bakkaneveien og Manvikveien ut mot Nevlunghavn også f. Eks Brunla Alle tilbake fra Stavern. Burde bli ~5 mil. Ellers er Lindhjemveien, Skallebergveien og Syrristveien fine å bruke over mot Furustadveien andre siden for å lage runder. Har blitt sykkelfelt/gangvei langs 400/Elveveien mener jeg sist jeg kjørte forbi. Kjekt å vite om, og ka. Sikkert bekreftes av noen mer lokale her? 1 Quote
RoyE Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 basse skrev (29 minutter siden): Hei! Skal til Larvik en uke første uka i fellesferien og tar med landeveissykkel. Er helt ukjent i området og lurer på om dere har tips til turer med start i Larvik på rundt 2 timer (50-60 km). Smale landeveier foretrekkes 🙏 Oi, her har jeg mange tips! Bor i byen, så kjenner selvsagt enhver sving, hump, dump, kryss etc i søndre fylket. Hvor i kommunen har du utgangspunkt fra? 1 Quote .
Teknor Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Noe sånt. Er vel ca 45 km. Is i Helgeroa, bolle i Nevlunghavn og wienerbrød i Stavern? 1 Quote SantaCruz Megatower CC - SantaCruz Stigmata CX
RoyE Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Alle veiene i Brunlanes er svært syklbare. Men det er nå greit å vite utgangspunktet til trådstarter, da det er stor forskjell på om man starter i Nevlunghavn, sentrum eller Kjerringvik for å si det mildt! Quote .
basse Posted June 25, 2024 Author Posted June 25, 2024 RoyE skrev (1 time siden): Oi, her har jeg mange tips! Bor i byen, så kjenner selvsagt enhver sving, hump, dump, kryss etc i søndre fylket. Hvor i kommunen har du utgangspunkt fra? Rekkevik / Drengskilen:) 1 Quote
basse Posted June 25, 2024 Author Posted June 25, 2024 Teknor skrev (49 minutter siden): Noe sånt. Er vel ca 45 km. Is i Helgeroa, bolle i Nevlunghavn og wienerbrød i Stavern? Fint, takk! Tar den! Quote
RoyE Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Her @basse, et konkret forslag i motsatt retning av Brunlanes. https://www.strava.com/routes/3240666838250995858 Her får du smake på indrefileten i Tjølling og kremen av den søndre, indre delen av Vestfoldveiene. Den lille ekstra sløyfa midtveis anbefales, men kan også hoppes over hvis ruten blir akkurat for lang. Om det er ønsker om å endre noe, så er omtrent absolutt alle andre veier i nærheten flotte alternativer. Butikker og bensinstasjoner finner du på Tjodalyng, Kodal, og oppe der ruten krysser E18. 2 Quote .
Joje Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 RoyE skrev (1 time siden): Her @basse, et konkret forslag i motsatt retning av Brunlanes. https://www.strava.com/routes/3240666838250995858 Her får du smake på indrefileten i Tjølling og kremen av den søndre, indre delen av Vestfoldveiene. Den lille ekstra sløyfa midtveis anbefales, men kan også hoppes over hvis ruten blir akkurat for lang. Om det er ønsker om å endre noe, så er omtrent absolutt alle andre veier i nærheten flotte alternativer. Butikker og bensinstasjoner finner du på Tjodalyng, Kodal, og oppe der ruten krysser E18. Kodalveien er gravd opp, men det er nok mulig å komme forbi. Det var artikkel i lokalavisa om kvaliteten på den veien. Quote
RoyE Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Skulle ikke den være ferdig i løpet av første uka i juli igjen da? Eller husker jeg skiltet feil? Edit: Google sier veien åpner 5/7 igjen! Arbeid påbegynt 21/6. Quote .
Furu Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Jeg tok denne sløyfa etter gode tips fra Roy Espen @RoyE . Lytt på han! https://strava.app.link/0gazuYqIIKb 1 Quote /Stig
RoyE Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Ruten @Furu beskriver er også fin! Høydepunktet på den vil være Korketrekkeren i Langangen, den gamle (etterhvert veldig gamle) E18-traseen som slynger seg rundt seg selv. Quote .
Furu Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 RoyE skrev (4 minutter siden): Ruten @Furu beskriver er også fin! Høydepunktet på den vil være Korketrekkeren i Langangen, den gamle (etterhvert veldig gamle) E18-traseen som slynger seg rundt seg selv. Haha….det var den jeg ikke fikk med meg, husker jeg nå! Snudde 100 meter før 😜 1 Quote /Stig
RoyE Posted June 25, 2024 Posted June 25, 2024 Stemmer det… Du syklet ikke opp du, og gikk glipp av all moroa 🤣 Men fint og idyllisk i Langangen og da. Quote .
Recommended Posts