Gå til innhold

Hva traff meg?


Anbefalte innlegg

På gårsdagens tur traff et innsekt underleppa med umiddelbar sviing og stikk. Det smalt skikkelig og smerten kom etter bare ett sekund. Kvelden i går var vond og smertefull. Også i tannrøttene nærmest treffpunktet smertet men lite hovenhet ellers. Våknet i morges og smertene har for det meste gitt seg men leppa ser nå ut som den har fått en stor injeksjon av fillers.
Men hva traff meg? Veps er vel det mest nærliggende i.o.m. stikket men svir den ved et slikt treff i fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 5
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Da har jeg lært noe nytt i dag også. Trodde ikke humler stakk, bare brant. Som guttunge fanget en humler i fyrstikkesker og la på bakken. Hundene gikk bananas av summingen inne i eska.
Må da ha vært en humle av typen hunnkjønn, som har glatt brådd uten mothaker.  Kunne ikke se at det satt igjen noen brodd. 
Fant noen kjerringråd som sier at en skal smøre på eddit rett etter et slikt stikk. Noen sier også påføring av nesespray fungerer. For sent nå men er lagret i minnebanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd to ganger å bli stukket av veps i ansiktet under sykling. Det skjer alltid i nedoverbakker... Og ja, de stikker umiddelbart etter sammenstøt. Svir som f....

Har også blitt brent på låret gjennom bib'en av humle. Husker ikke hvor lang tid det tok, men rakk å merke sammenstøtet, se humla på låret og kjenne sviing før jeg fikk børstet den av.

Bruk briller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...