Gå til innhold

Sram AXS Transmission - det svake punktet på et gir uten girøre


knut7

Anbefalte innlegg

Lars-Erik skrev (4 minutter siden):

Det fungerer helt fint å ha AXS og Shimano på resten, det har jeg ingen betenkeligheter med, vet om mange som sverger til den, men jeg gikk vekk fra det ganske fort. Bakgrunnen min for å gå Eagle hele veien var todelt. 1) Jeg synes ikke slitestyrken på Shimano-kjede var så veldig god ift. det jeg er vant til. Første Shimano-kjede var ferdig på under halvparten av det et X01 kjede holder, 2) Sykkekparken min er standardisert på X01 og jeg har noen hjulsett jeg da kan bruke på tvers, hvilket jeg synes er en fordel. Å sette en X01-kassett mot et XT-kjede virker ikke så bra, da fant jeg ut at man utsatt for å ryke kjedet ganske fort på den harde måten. Skal man ta den komboen virker det som om det er lurt å ha slitt til kjedet litt først. 

Ok, takk for info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på nett at nye Transmission har et nytt design både på tennene på krankringen og på innfeste til kranken. Det påstås at tennene på "gamle" eagle chainrings ikke passer med Transmission. Stemmer dette? Det gjør jo innsteget mye høyere for å konvertere. Har en finfin karbonkrank som jeg ikke nødvendigvis ønsker å bytte ut.

Eventuelt om det på sikt kommer kjederinger med gammel dirctmount og nytt tann-design..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...